Bilen råkade få lite rör och en intercooler in nu under vintern. Sedan råkade den också bli lite bredare. Frågan är, med besiktningen nästa vecka, hur det gått för er andra? Är det lönlöst att försöka köra den igenom en vanlig besiktning? Skall man plocka i orginalröret igen, eller hur lätt är det med registeringsbeskting..
Inget svar på frågan men: byggdes inte Turbon bara tom -79 års modell? Bara nyfiken på hur det hänger ihop. Är det en vanlig -82 N/A som försetts med Turbo skall det nämligen mycket till för att den skall gå igenom en besiktning. Men jag håller tummarna för dig:-)
Är det registreringsbesktning och inte en vanlig kontrollbesiktning skulle jag sikta på så strikt orginal som möjligt.
Annars tror jag nog att en intercooler passerar inom 10% effekthöjningsutrymmet. Breddningen borde heller inte vara något problem om det liknar 944 med samma upphängning och styrgeometri.
Turbon kom redan -79 och såldes fram till -84.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Har inte skapat någon biltråd än.. Men det kommer! Den är turbo original. Riktigt kul att köra tycker jag. Har ni problem med att se bilderna, kanske har gjort något mysko med de?
Jag tror att jag safear och plockar av rörerna, tar ju bara någon timme och monterar de igen senare. Att behöva köra igenom en registeringbesktning låter inte så lockande..
Jag byggde ett system på min förra 931. Som liknar ditt väldigt mycket. Var inga problem. Han på besiktningen kommenterade det bara men insåg att en Intercooler i sig själv inte höjer effekten nämnvärt.. Sen att det var uppskruvat laddtryck fick jag inte ens en kommentar om