Har funderat på att köpa en porsche 924 som 18-års bil

Bli inte lurad av alla som påstår att 924 enbart består av VW-/Audidelar, det stämmer inte men visst är det en hel del standarddelar som finns att få tag på via Biltema, Mekonomen och andra. I övrigt så är Utzon.se ett bra ställe att köpa reservdelar. Kolla sidan för priser.Pekkan wrote:Tjena!
Har funderat på att köpa en porsche 924 som 18-års bil. Dom är ju billiga i inököp. Reservdelarna verkar kunna hittas billiga från vw och audi. Dom verkar dra relativt lite soppa. Men vad kostar dom i försäkring. och i övrigt, Nånting att satsa på??
Det får man inte (enligt lag) och det är inget vi uppmanar till på detta forum då det dessutom kan försvåra att få ut pengar från försäkringen om något skulle hända.Bryne wrote:Ett annat tips är att ställa den på farsan om du får.
Haha det visste jag inte :-P Trodde bara att man var tvungen att kryssa för att personer under 25 ska köra bilen. Sen klaga dom inget då jag ringde försäkringsbolaget och i stort fråga vad det skulle kosta att försäkra min bil på pappa. Ajja, ignorera mitt tips :-Ppatand wrote:Det får man inte (enligt lag) och det är inget vi uppmanar till på detta forum då det dessutom kan försvåra att få ut pengar från försäkringen om något skulle hända.Bryne wrote:Ett annat tips är att ställa den på farsan om du får.
Bilens huvudsakliga brukare ska stå på försäkringen. Om "farsan" brukar bilen 50% eller mer av de körda milen per år bör det alltså gå utmärkt att göra så, inte annars.
Vad var det för fel på de svaren som fanns i länken du fick i det första svaret i tråden?Pekkan wrote:vad är det man bör tänka på när man köper en 924, svaga punkter, rost, vanliga fel och årsmodeller. finns det andra forum detta står om?
Du inte hitta något svenskt forum som har mer kunskap och fakta om Porsche 924 än detta.Pekkan wrote:finns det andra forum detta står om?
Users browsing this forum: No registered users