porsche 944 turbo 88-91 / 968

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
Wiklundh
S-Poster
Posts: 142
Joined: 2007-05-23 10:16:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Karlstad
Contact:

porsche 944 turbo 88-91 / 968

#1 Post by Wiklundh »

Lite sugen på ny porsche.

Krav diffbroms, max 20.000 mil.
Gärna lite bananpassad.
Max pris 80.000kr.
Michael Wiklundh
PCS 11873

Wiklundh
S-Poster
Posts: 142
Joined: 2007-05-23 10:16:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Karlstad
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#2 Post by Wiklundh »

Mindre skruva och mera köra.
Blev en megane RS i stället. :D
Snart dags för vår och bankörning. :#944burn:
rs_1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Michael Wiklundh
PCS 11873

User avatar
Anton N
Turbo-Poster
Posts: 586
Joined: 2004-05-14 16:47:56
Bilmodell: MX-5
Årsmodell: 1992
Location: Halmstad
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#3 Post by Anton N »

Trevligt, grattis! Det ska väl vara en ganska potent banbil av vad jag har förstått.
Anton Nidsjö.
Mazda Mx-5 -92 med raceprepp
PCS#10373B

Tidigare:
Porsche 944 -86
Porsche 944 -88
Porsche 944 -83
Porsche 924 -79

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#4 Post by patand »

Anton N wrote:Det ska väl vara en ganska potent banbil av vad jag har förstått.
Har kört en dylik bil på bana vid två tillfällen och den har bra chassie med bra balans (inte understyrd om man behandlar den rätt) . Dock ganska trött rakt fram med lite tråkig effektkurva, låter som en riktig räser men går inte därefter. :) Min 931a känns kvickare i accet, vet dock inte om den är det egentligen.

+ Chassie/balans
+ Ljudet
- Vikt/effekt förhållande
- motorkaraktär

I det stora hela en trevlig banbil som kan brukas på gata! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Wiklundh
S-Poster
Posts: 142
Joined: 2007-05-23 10:16:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Karlstad
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#5 Post by Wiklundh »

Den ska göra 0-200 km/t på 22s-23s enligt testerna.
Gör 931:an lägre tider?
Michael Wiklundh
PCS 11873

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#6 Post by patand »

Wiklundh wrote:Gör 931:an lägre tider?
Ingen aning om 0-200 för en original 931a. 0-100 i original 931a ska gå på ca 7 sekunder om jag minns rätt, gissar att man är lite snabbare pga lägre vikt (kanske 6,5s en bra dag?) och renault Megane RS ska göra det på 6,2.

Ganska lika siffror på pappret 0-100?. Men 931an har ju turbolagg så det KÄNNS kanske annorlunda bara. En del bilar är ju lite "för" bra på att maskera att det går fort, kan vara det jag kände med "RS"en. :)

När jag tänker efter... det var ju en Clio RS jag körde... inte Megane RS... Clio RS gör 0-100km/h på 6,9s enligt internetkällor.

Dags för mig att somna om således! :#cheers:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: porsche 944 turbo 88-91 / 968

#7 Post by Cédric »

Har kört megane 265cup på mantorp, känns definitivt inte trött. Riktigt kul balans, hur enkelt som helst att justera vi vinkeln på bilen med lite gasuppsläpp. Dock är det ju enmodern bil så man är ju per automatik lite distansierad från körupplevelsen. Men vill man ha en modern bil för bana finns få bättre val! Du kommer ha skitskoj!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users