Dags att summera ännu en säsong.
För en gångs skull har det varit en bra säsong, både avseende driftstörningar och tävlingsresultat.
Två trasiga drivknutar, en brusten hjulspindel och ett laddningsrelä som gav upp satte tillfälligt lite käppar i hjulen men med gott stöd från hjälpsamma personer så ordnade det sig snabbt och smidigt.
Jag har kört med PCS på Kinnekulle, Falkenberg och Gelleråsen. 2 gånger har jag varit ned på Åke Nybergs förarkurs på Kinnekulle.
En hel del slalom har hunnits med. 6 deltävlingar kördes i region väst med totalvinst som resultat. Jag tävlade även i den nationella finalen med en 2:a plats som resultat och det är jag mycket nöjd med. Bilen har har hittat mera fart med andra däck än tidigare och min förbättrade hälsa har gjort att jag kört bättre.
Såtenästräffen medgav en hel del körning och var en trevlig helg, trots en del strul med bilen.
Jag har inte hunnit med att köra med Sportvagnssällskapet i Jönköping de senaste 4 åren och det är synd för det är en klubb med många fina bilar och trevliga medlemmar. Jag arrangerade deras höstslalom och det blev ett mycket lyckat arrangemang men betydligt fler deltagande än väntat. Här kan ni läsa mer om detta event;
http://ssij.nu/SlalomH13.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyvärr hanns inte alla tilltänkta modifieringar med under den aktiva delen av säsongen men till slut byttes i alla fall även dörrarna med en viktminskning på 45,5 kilo som resultat, skall bli spännande att se vilket resultat det ger nästa säsong. Totalt har cirka 70 kilo plockats bort på bilen denna säsong.
I vinter kommer inga större modifieringar att ske förutom att främre delen av avgassystemet ska bytas till ett grövre samt att framvagnen ska modifieras med nya spindlar, hjullager, styrstag och bärarmar, samma som satt på senare årsmodeller.
Ett särskilt tack för hjälp under säsongen till far och son Heller, Sven, Sandén, Peter Arkblad (HåGe avgas) och Jossip (Samuilo engineering).
Ser redan fram mot nästa säsong!