Ser ju ut att vara ett bra köp till ok pris.
Har ju inte kikat närmare på den dock.
Skulle säga att det verkar helt klart värt att kika på.
Vet inte om du har lång väg dit, annars så finns säkert någon här på forumet som kan göra en första koll.
Har tittat på den där innan. Ratten är helt horribel och radion saknas men det är kanske inget dyrt att fixa. Synd på diffen bara, tycker S2an blir jobbigare att köra utan diff pga bottenvridet gör att den släpper väldigt lätt på ena hjulet utan diff när man vill komma iväg snabbt.
Annars har du ju skinnklädsel och allting.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Ringde på bilen idag och säljaren berättade lite om bilen men försökte mest sälja på mig någon av "alla" racebilar han hade till salu via PCS...
Det verkar vara en bra skött och solid bil i enlighet med samtalet.. Påtalade bristen på diff, ratt samt radio men både org ratt samt org radio skulle nog gå att få med, men när jag lite ödmjukt frågade om det gick att göra något på priset fick jag en halvsur förklaring att han redan på nuvarande prisnivå, dvs 69 tkr; går back på affären.. Jag lät bli att påtala att jag oxå gått back på de flesta av mina bilar men ville inte väcka ännu flera negationer då samtalet avslutades med ett surt vi får väl tänka lite på det här.. (Tänka på vaddå?)
Säkert en bra men odiffad bil men tyvärr med en säljare jag hade svårt att få kontakt med..
Är ägarna av denna bilfirma så stora och välkända inom Porsche-Sverige som han lät påtala? Är mest nyfiken?
Last edited by Sunk on 2012-12-24 22:26:29, edited 4 times in total.
Det får han gärna göra, jag har ingenting att dölja.. om jag ringer på en bil och blir besviken på bemötandet så är det fullt normalt.. eller åsyftade du något annat?
Jag har varit lite intresserad utav den ett tag och jag fick också svar om att originalratt och radio kunde medfölja. Även Design 90 fälgar då jag inte tycker de svarta är speciellt snygga. För mig är det för långt för att åka och titta på den. I alla fall nu på vintern. Men jag kan bidra med fler bilder om det intresserar?
Sunk wrote:Tack för bilder och info..
Var hittar man en diff till denna?? Och pris på en sådan?? Har hört kring 5-10 tkr m växellåda, stämmer det??
Räkna med 10.000:- för en eftermarknadsdiff, en original låda med LSD brukar betinga runt 15.000:- om man hittar en till salu. En S2-låda utan LSD kan man bita från 5-6.000:- och uppåt.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Sunk wrote:Tack för bilder och info..
Var hittar man en diff till denna?? Och pris på en sådan?? Har hört kring 5-10 tkr m växellåda, stämmer det??
Räkna med 10.000:- för en eftermarknadsdiff, en original låda med LSD brukar betinga runt 15.000:- om man hittar en till salu. En S2-låda utan LSD kan man bita från 5-6.000:- och uppåt.
/ Erol
Är du snabb kan du lägga vantarna på en S2-låda med diffspärr till bra pris, som finns till salu i säljesforumet nu:
"Växellådor (turbo-s) 2st med diffspärr 40%. Pris 12000kr/st "
Tack men 69 + 12+ diverse.. + chassie + fälgar + r-däck..
Börjar bli lite väl dyrt för en S2:a.. då lägger jag hellre de pengarna på en 951:a av de senare modellerna..
Lilja wrote:Synd på diffen bara, tycker S2an blir jobbigare att köra utan diff pga bottenvridet gör att den släpper väldigt lätt på ena hjulet utan diff när man vill komma iväg snabbt.
Visst är det skönt med diffbroms, men i verkligheten så gör det inte så väldigt stor
skillnad i varvtider på bana. Kanske 3-4 tiondelar på en bana som Knutstorp och något
liknande på Mantorp.