Hej
När jag kör ner från en trottoarkant eller liknande så klonkar det till, mest på vänster sida. Vad brukar det vara som klonkar? bussningen i topplagringen? stötdämparen? spindelled/ball joint? hjullager?
Jag tror på stötdämparen ...
I övrigt - brukar det göra stor skillnad att byta till nya bussningar i bärarmar och topplagringar?
Bilen är en 924S som bara ska köras på gatan. Idag känns det inte som en Porsche man kör
gtBen wrote:Hej
När jag kör ner från en trottoarkant eller liknande så klonkar det till, mest på vänster sida. Vad brukar det vara som klonkar? bussningen i topplagringen? stötdämparen? spindelled/ball joint? hjullager?
Jag tror på stötdämparen ...
I övrigt - brukar det göra stor skillnad att byta till nya bussningar i bärarmar och topplagringar?
Bilen är en 924S som bara ska köras på gatan. Idag känns det inte som en Porsche man kör
Bengt
Känn på infästningen på fjäderbenet där nere (2 skruvar, varav den ena är till camber), dom kanske lossnat?
Hej
Nu har jag gått igenom hjulupphängningen fram, och jag tror att klonket kom från att det lilla lagret i topplagringarna var dåliga. På ena sidan trillade det ut ett gäng rostiga kulor och den andra sidor satt ihop men gick inte att röra. Det kan ha varit stötdämparna och då de var kassa. Men ...eftersom jag vid återmonteringen först inte satt dit hylsorna inne i lagret så fick jag ett liknande oljud, som försvann när hylsorna återmonterades.