Har i några dagar letat efter vacumläckor på vacumslangarna då bilen gått lite "hostigt" ibland, har dock inte letat speciellt intensivt de gånger jag har kollat, men ändå hittat någon liten slang som varit borta. Men hur jag missade att den allra grövsta av luftslangarna (efter filtret) inte satt på plats vet jag inte!!

Detta upptäckte jag när jag åtgärdade ett annat fel som uppstått under dagen och la alldeles för lång tid på.
Var ute och körde och svängde in på lokala däckverkstan då bilen helt plötsligt misstände och dog. Försökte starta några gånger men det enda som tände var bränslet i avgasröret med ett stort PANG! (Gubben i bilen brevid frågade vem jag siktade på). Lite pinsamt. Bogserade hem bilen och satte igång att skruva och trodde av någon anledning att kamremmen hoppat en kugge eller så. Under bilen och leta markeringar och kolla så att allt stämmer och efter ett par timmars plockande så ser jag av misstag att bulten som håller rotorn är borta.
Till handlarn och köper en ny och sen skruva dit den och bilen startar fint! Det hade alltså kunnat ta fem minuter istället för några timmar...