[Bobo] wrote:
Inser att jag skulle lagt ner mycket tidigare....
Bobo
Varför är det ingen som berättar om hur man kompressormatar 924 med ombyggd hårfön? Detta ger ju dubbla effekten och en konvertering kostar mammas gamla fön, lite rör och några slangklämmor.
va då lakt ner är det nåt fel ha vas motor 924 för ni tro det kostar 20 000 tusen sen lite häst jag kollat upp så nästa månad ska jag lämna in topen så då ska dom plana porta toppen sen ska jag säta i smida kolvar trim kam sen ska jag bora upp cylindern då får man 200 häst fatar ni inte det då har ni inte mekat bora cylindern och porta plana så får man mycket häst i den man ska ha 200 utan turbo bästa för turbo gör bara effekt när den kommer upp i varv ::)
Det gör det visst. Lättar man det dubbelt så mycket får man 14 hästar och tar man bort det helt, ja då har man ett monster. Det är sant för det har jag läst på Baotianforumet.
Jag googlade lite och en Vaz-motor verkar vara helt rätt väg att gå. Det måste vara ruskigt vassa spisar. De vann samtliga Ryska mästerskap i både rally och banracing mellan 1937 och 2003.
basse123 wrote:va då lakt ner är det nåt fel ha vas motor 924 för ni tro det kostar 20 000 tusen sen lite häst jag kollat upp så nästa månad ska jag lämna in topen så då ska dom plana porta toppen sen ska jag säta i smida kolvar trim kam sen ska jag bora upp cylindern då får man 200 häst fatar ni inte det då har ni inte mekat bora cylindern och porta plana så får man mycket häst i den man ska ha 200 utan turbo bästa för turbo gör bara effekt när den kommer upp i varv ::)
Återigen - om det hade GÅTT att få ut 200hk ur en 924 ens för 50 000kr så hade det funnits flera stycken på detta forum. Det finns ingen på forumet som ens har 150hk. Vad tror du det beror på? Det beror inte på brist på pengar, inte på brist på kunskap och absolut inte för att nån här tycker det är fel med "vass motor i en 924".
basse123 wrote:fatar ni inte det då har ni inte mekat
Vi har både mekat och fattat...det är därför vi försöker tala om för dig att det du säger inte hänger ihop.
Första posten för mig här....
Har följt tråden med spänning....
Jag bara LER..... Nu skall jag ned i garaget å plana tanklocket på min Buggy å ut å börna med mina Baotianpolare....
Maxx wrote:Kanske dags en extremt ovanlig företeelse här på forumet? Dags att banna folk?
Gintonic: Lysande första post här på forumet. Grattis.
Vi ska inte vara så drastiska... Ännu
Men jag låser den här lekstugan, då det inte kommer skrivas något mer vettigt i denna tråd.
Vi är flera som kommit med konstruktiva svar och tyvärr verkar inte trådskaparen vara mottaglig för dessa svar, så leds kommer vi ingen vart i denna tråd!
*LÅST*
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.