Efter önskemål om att få veta lite mer om varje bil i kalendern, kommer jag varje
månad lägga upp lite mer info om bilarna i trådar som denna.
Januaribilen:
Modell:
Porsche 944 Turbo (951)
Ägare:
Ulf Mårtensson - "Mårten"
Om kalenderbildenbilden:
Bilden i kalendern är tagen på en slalomtävling med PCS sommaren 2011 i Vårgårda.
Användningsområde:
Ulf köpte den 2005. Har fixat och vårdat den sedan dess. Bilen används mest på gata
men några köra några banmöten och slalomträffar med den per år samt några träffar
med 944-Sverigegänget.
Bilen:
Import till Sverige hösten 2002.Total genomgång av Peter Sandén i samband med importen.
Något vässad med chip & uppgraderad wastegate samt bypassventil. Har bromsat den hos
Autotech i deras RotoTest. Den har numera en renoverad växellåda från en S2.
MOMO-stolar, 968-handtag och speglar, ventilerad huv, Bilsteindämpare, i övrigt är det
mesta original i gott skick.
Fler bilder:
/ Erol
Månadens bil - Januari 2012
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Månadens bil - Januari 2012
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Månadens bil - Januari 2012
Kul, skulle gärna se att månadens bil hade haft en egen avdelning!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: Månadens bil - Januari 2012
Eller varför inte bild och info på förstasidan?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Re: Månadens bil - Januari 2012
Jag skulle gärna se detta på första sidan, samt lite utvecklingPehr Johnsson wrote:Eller varför inte bild och info på förstasidan?
av hemsidan, dvs. inte bara forumet. T.ex. uppdatera länksidan,
en faq, ringenguid, köpråd, optioncodes m.m
Men tyvärr har jag ingen tillgång att uppdatera hemsidan/första
sidan.
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Månadens bil - Januari 2012
Det verkar vara många som vill engagera sig i sidan men som saknar behörighet. Kanske läge att skapa ett nytt forum med ny domän som möjliggör en utveckling i rätt riktning?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Månadens bil - Januari 2012
Ja det är dax att slippa se min fula bil på framsidan, den har suttit där länge nog nu 

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Re: Månadens bil - Januari 2012
Har faktiskt tänkt i de banorna under en längre tid, fast det voregurra wrote:Det verkar vara många som vill engagera sig i sidan men som saknar behörighet. Kanske läge att skapa ett nytt forum med ny domän som möjliggör en utveckling i rätt riktning?
bättre att utveckla den befintliga sidan, det finns en stor kunskap
på detta forum, både hos de som besöker forumet och även i de
trådar som skapats under många år
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
Månadens bil - Januari 2012
Jag har inloggning för att redigera första sidan.
Maila mig på Andreas.wallin@gmail.com så kan jag nog ordna det. Även administratörer på forumet kan jag lägga till.
Måste bara kolla med Jocke om det är ok att ge ut inloggningen för att redigera sidan. Eftersom han står på själva kontot.
Maila mig på Andreas.wallin@gmail.com så kan jag nog ordna det. Även administratörer på forumet kan jag lägga till.
Måste bara kolla med Jocke om det är ok att ge ut inloggningen för att redigera sidan. Eftersom han står på själva kontot.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users