Besiktningen..

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Maag
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-04-27 15:02:42
Bilmodell: 944, 951
Årsmodell: 1986
Location: Ånge
Contact:

Besiktningen..

#1 Post by Maag »

.. tyckte att 9,5 i Co var lite högt ??!!!.. ok, jag kan väll hålla med dom om den saken. Men nu till kruxet, där jag bor finns det inte någon verkstad som vill ta sig an problemet då det är en Porsche 944:a..
Är det något man kan justera själv ??.. läste i tidigare tråd om en 924:a med samma problem, ser det ut/fungerar det på en 944:a också ?

tacksam för hjälp // Tobbe

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#2 Post by Pär Hylander »

I verkstadshandboken står i vad mån det är möjligt och hur man gör. Har för mig det är möjligt på 944 N/A utan kat, om det nu är en sådan du har. Ladda ner och läs.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#3 Post by patand »

Maag du har PM angående verkstadshandboken... :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Maag
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-04-27 15:02:42
Bilmodell: 944, 951
Årsmodell: 1986
Location: Ånge
Contact:

pm

#4 Post by Maag »

tackar och bockar för Pm:en, jag håller på å fixar för fullt.. :) Tyvär är det med cat men det kanske går att "fixa" ändå ??...

User avatar
Maag
S-Poster
Posts: 176
Joined: 2004-04-27 15:02:42
Bilmodell: 944, 951
Årsmodell: 1986
Location: Ånge
Contact:

Co

#5 Post by Maag »

Har hittat "skruven" det gäller.. men nu till en följd fråga.. hur mycket ska man skruva den ??.. vad ger tex ett halvt varv i i Co ??.. jag ska ner från 9,5 till under 4,5 för att besiktningen ska bli glada.. och är det något man vågar sig på själv ??.. till saken hör att det är en 83:a med cat, om det inverkar något ??

Tacksam för hjälp // Tobbe

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#6 Post by 944_Driver »

83:a med kat? Import från USA? -> Byt/felsök lambdasonden.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#7 Post by broberg »

9,5 är för mycket för att kunna sjusteras med skruven.. Så jag gissar på tjuvluft eller glappkontakt till Luftmängdmätaren..
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users