Pär Hylander wrote:Har du fått ihop motorn nu Edvin? Fixa det snart så att du kan ut och provköra lite!!
Ang mattor så är det ju rätt tänkt. Men jag tror att om du brukar köra utan mattor så pallar du inte hiva i dom om du ska till mossen, istället tar du på dig ett par Peltorkåpor

Tja, jag vet inte riktigt hur jag skall göra med mattorna ditt förslag är värt att tänka på

. Det blir lättare att labba när jag har vägt bilen, just nu har jag bara misstankar. Som sagt det är lätt att plocka ut dem
Jodå Pär, änsålänge går allt enligt planerna (dock justerade

). Jag har inte något vidare att visa upp så jag har inte orkat skriva här. Motorn skruvades ihop helt i söndags, remmarna är kontrollerade och kylvätska är påfylld. Sedan fick jag på lite nya friska delar:
* Kylare, nu skall inte den inte spöka för mig i.a.f.
* Övre kylarslang, den gamla hade jag kapat då den hade svällt i anslutningarna, lika bra att byta.
* Generatorrem, den gamla var torrsprucken och allmänt trist. Nu skall jag inte drabbas av strömavbrott.
Nu mistänker jag att det har letat sig in kylvätska i oljekanalerna, så jag tänker starta motorn på lite billig micro olja (inhandlades idag) för att skölja igenom motorn. Sen blir ett nytt oljefilter och riktig olja. Förhoppningsvis kommer bilen startas i morgon, då får vi se om det pinkar vätskor ur motorn eller om den kommer trilla i bitar

Men först får vi se om jag får ihopa avgassystemet. Slutburken är upprostad och jag har en lång 2" simonsdämpare liggandes. Är lite orolig för ljudnivån på den så vi får se..
Jag var även på besök hos Jan & Lisa och handlade lite häromdagen, det blev burstoppning och en huvudströmbrytare.
Så till helgen kommer antagligen mer bilder och mer kommentarer om bygget. Då lägger jag även upp bilder på min nya ratt...