Ta bort plastlist bak?
- M-Nilsson
- Addict
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
Ta bort plastlist bak?
Var och kikade på min f.d 924 i veckan och såg att plastlisten bak var helt borta, rätt snyggt faktiskt! Vet nån hur denna list sitter fast egentligen? Det borde väl va nån form av fästen på insidan? En bit av min list är nämligen borta på ena sidan så fick därför tanken att göra samma sak.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Re: Ta bort plastlist bak?
Har gjort likadant på min.

Den svarta listen sitter skruvad från insidan, efter att du
tagit bort denna får du lägga igen hålen där skruvarna
har gått igenom kofångaren.
/ Erol
Den svarta listen sitter skruvad från insidan, efter att du
tagit bort denna får du lägga igen hålen där skruvarna
har gått igenom kofångaren.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Bilmodell: 924 -85 /931 -81
- Årsmodell: 1981
Instämmer till inlägget ovan. Dock får du vara beredd på att muttrarna som sitter på insidan av stötfångaren har satt sig för gott. Visst kan du köra med rostlösare men bultarna som sitter i listen kommer att snurra och haka ur sig från listen och listen kommer att falla av och bultarna sitter kvar. Således fram med kapen. Sitter med totalt 10st. Och man lättar sin bil med ca 2,5kg
Så här ser min ut:

Så här ser min ut:

-
- S-Poster
Väger listen faktiskt 2,5kg? :O rätt mycket =)
- Mattias 924
- Addict
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
Känner att jag är lite av en outsider i den här tråden men när jag ser en bil utan listen tänker jag: Krockad, omlackad och hade inte råd att köpa ny list. Dessutom tycker jag att det är fult utan, ser lite naket ut precis som bilar utan sidolisten gör.
Kanske beror det på att jag haft en som var krockad, omlackad och ja, jag hade inte råd att köpa en ny list.
Kanske beror det på att jag haft en som var krockad, omlackad och ja, jag hade inte råd att köpa en ny list.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
-
- Addict
- Bilmodell: 924 -85 /931 -81
- Årsmodell: 1981
Som här (alltså till anledning till varför jag tog bort min, men tycker det ÄR snyggare utanMattias 924 wrote:Känner att jag är lite av en outsider i den här tråden men när jag ser en bil utan listen tänker jag: Krockad, omlackad och hade inte råd att köpa ny list. Dessutom tycker jag att det är fult utan, ser lite naket ut precis som bilar utan sidolisten gör.