// Fille
Printad dokumentation ska man få när man gör fyrhjulsinställning, annars är det skojare man har att göra med. Inte handskrivet!micmac wrote:Om de är bäst vet jag inte men Däckspecialen i Västberga har relativt bra pris och är trevliga. De verkade veta vad de gjorde. Fyrhjulsinställning på min 924 kostade 980 kronor och fick dokumentation av värden före och efter. De begärde inte extra betalt för hårt fastrostade bultar som vissa andra. Verkade ha bra pris på en del däck också.
http://www.dackspecialen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Var står det att Däckspecialen har handskriven dokumentation? På hemsidan står det att de har modern utrustning och då torde den kunna skrivas ut på en printer.xanlar wrote:Printad dokumentation ska man få när man gör fyrhjulsinställning, annars är det skojare man har att göra med. Inte handskrivet!micmac wrote:Om de är bäst vet jag inte men Däckspecialen i Västberga har relativt bra pris och är trevliga. De verkade veta vad de gjorde. Fyrhjulsinställning på min 924 kostade 980 kronor och fick dokumentation av värden före och efter. De begärde inte extra betalt för hårt fastrostade bultar som vissa andra. Verkade ha bra pris på en del däck också.
http://www.dackspecialen.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag quotade lite missvisande där, det jag skrev hade inget med däckspecialen att göra. Det jag menade var att all modern utrustning för fyrhjulsinställning printar ut protokoll. Sen finns det verkstäder där en hjulinställning tar 5 minuter istället för 30-45 och det medföljer handskrivna vinklar. Självklart räcker det med handskrivna värden "om dom stämmer". Det finns tyvärr bedragare på denna marknad då det är svårt för kunden att veta om arbetet är rätt utfört, och där kommer protokollet in i bildenpatand wrote:Var står det att Däckspecialen har handskriven dokumentation? På hemsidan står det att de har modern utrustning och då torde den kunna skrivas ut på en printer.xanlar wrote: Printad dokumentation ska man få när man gör fyrhjulsinställning, annars är det skojare man har att göra med. Inte handskrivet!
Dessutom räcker det väl att värdena stämmer, spelar väl ingen roll om de skrivs för hand eller om det skrivs ut på en printer? Om printern till en modern hjulinställningsmaksin är trasig en dag och man skriver av värdena från datorskärmen på en handskriven lapp, är man en skojare då?
Bara funderar över hur du menar...
Hur gick det med utväderingen?Daniel E wrote:Jag har en tid för 4-hjuls inställning hos Skanstulls däck (ligger i Västberga) nästa vecka. Jag får återkomma med resultatet.
Men med tanke på att Johan von Berens är mycket involverad i MPSC så är det ett bra ställe att vända sig till. De kan våran lite krångliga bakvagn och kan ge rekomendationer på lämpliga vinklar beroende på chassi och vad bilen ska användas till.
Jag har bara gott att säga om Skanstulls däck och Johans bemötande.Henka wrote:Hur gick det med utväderingen?Daniel E wrote:Jag har en tid för 4-hjuls inställning hos Skanstulls däck (ligger i Västberga) nästa vecka. Jag får återkomma med resultatet.
Men med tanke på att Johan von Berens är mycket involverad i MPSC så är det ett bra ställe att vända sig till. De kan våran lite krångliga bakvagn och kan ge rekomendationer på lämpliga vinklar beroende på chassi och vad bilen ska användas till.
Vad kostade kalaset? Jag har funderingar på att åka ner med 951:an då det verkar svårt att hitta nån kunnig på närmare håll.
Users browsing this forum: Google [Bot]