Ska kolla med en kille jag känner som eventuellt kan ha ett block. Han kör Cheva V8 i sin 968 nuförtiden pga tidigare motorproblem (ren racebil så inga besiktningsbekymmer). Vet dock inte om blocket var helt eller om det var det som var anledningen till motorbytet (kan ju vara sålt också).
Du kan kanske också kolla med Torbjörn968 om blocket från hans brunna CS är något som går att köpa loss.
Ska kolla med en kille jag känner som eventuellt kan ha ett block. Han kör Cheva V8 i sin 968 nuförtiden pga tidigare motorproblem (ren racebil så inga besiktningsbekymmer). Vet dock inte om blocket var helt eller om det var det som var anledningen till motorbytet (kan ju vara sålt också).
Du kan kanske också kolla med Torbjörn968 om blocket från hans brunna CS är något som går att köpa loss.
Tack för hjälpen Patrik.
Jag har kontakt med Torbjörn, men det är nog inte klart med försäkringsbolaget än.
Hej... Jag förstår att det kan kännas inaktuellt men har du kollat om blocket kan svetsas? Man ska inte dödförklara utan att fråga nån som verkligen kan hantera växelströmstig... Om den första säger nej ska man fråga en till...
Jag tror att du kan laga blocket sen bara köpa H-profil stålstakar (går att måttbeställa kinastakar som är helt ok). Kör lite lägre komp så håller det för lite mer mos (du kommer ju att vilja montera LLK och dreva på kompressorn snart ändå
Jag har trimmat många av mina bilar och vet hur kul det är. Men jag vet också hur tråkigt det är när det rasar så jag lider med dig.
Mitt ödmjuka och kamratliga råd är att du fixar en standard maskin och ser trimmandet som en avslutad epok. Eller skaffar en bil till.
Vänligahälsnigar
Dennis
Du har säkert helt rätt Dennis. Men man lever bara en gång, så bättre stakar och dit med kompressorn är det som gäller idag. Hoppas att motor kan vara klar innan slutet av september då en stor bana i Tyskland skall besökas ihop med ett antal andra Porschar.
Det börjar skymta ett ljus i tunneln. Sandén har fått hem kolvar från USA, så nu kan blocket borras innan motorn kan sättas ihop men turbo vevstakar. Lång väntan har det blivit.
Jappe wrote:Det börjar skymta ett ljus i tunneln. Sandén har fått hem kolvar från USA, så nu kan blocket borras innan motorn kan sättas ihop men turbo vevstakar. Lång väntan har det blivit.
Välkommen till min klubb! Även jag börjar se ljuset i tunneln, fast jag har massor av småpill kvar!
Jappe wrote:Det börjar skymta ett ljus i tunneln. Sandén har fått hem kolvar från USA, så nu kan blocket borras innan motorn kan sättas ihop men turbo vevstakar. Lång väntan har det blivit.