
Bilen hämtade jag utanför Ludvika den 18/5 hos JP944 här på forumet. Mätaren stod då på ca 14570 mil, men utbytesmotorn ska ha gått 5000 mil mindre än det och ska ha renoverats i samband med bytet för ca 4000 mil sedan (om jag inte fått något om bakfoten). Servicebok saknades tyvärr men enligt historiken verkade den ha varit väl omhändertagen de senaste 10-11 åren. Bilen i sig gav ett väldigt bra intryck och kändes tight och fin, dessutom fanns det ju en hel del godis både i motor och som följde med som jag verkligen gillade

Lite fakta då...
Motor/drivlina/avgassystem:
91:ans motor
Turbo KKK 26/27
Portad topp
Mirafrästa specialsäten med fullradie
Slipade ventiler
Portat insug
Enem-kam
Ställbar bränsletrycksregulator (Malpassi)
Större bränslepump (Nu 044-kopia)
2 extra spridare (ej inkopplade) ifrån ett Mapfueler MF2-kit
STOR IC
HKS dumpventil (kopia)
Sandens wastegate-fjäder
Chip ifrån Superchips (Nu Revline-chip)
MBC (nu EBC)
Öppet luftfilter
Stålomspunna bränsleslangar
88:ans växellåda med turbo cup-upphängning (LSD)
Tryckplatta med sinterlameller
3" ifrån turbon och lite grövre sista biten
Chassie:
Bilsteindämpare runt om (Nu ställbara Koni-coilovers fram)
Ventura fjädrar (Inte nu längre)
Aluminiumbussningar i bakvagnen
Hålborrade skivor
Ferodobelägg
Interiör:
Sportstolarna/skinn
Momo moccaratt.
Brandsläckare
GIK laddtrycksmätare
Smalbandslambda (Nu AEM Bredbandslambda)
Exteriör:
Smidda RUF Speedline 17x9 tum bak och 17x8 tum fram
R-däck på Cup 2 (Sålda, men nya Cup 2 busfälgar inköpta)
Vita fram- och sidoblinkers
Nospanel i plast med extra luftintag
Bortplockad bakre torkare + torkarmotor
Framtidsplaner
* Uppdatera vakuumsystemet -Check
* Felkodsläsare -Check
* Shift light -Check
* Kolfiberfoliera paneler -Check
* Sills (Instegslister) -Check
* Montera Paragon products 944SPEC-2 väghållningskit Framvagnen klar + krängare bak
* Montera splittern -Check
* Stag/Halvbur/Helbur
* Ny Porschedekal bak
* Ta reda på vad den dolda switchen gör
* Framrutestreamer (Röd text "Porsche" på genomskinlig bakgrund) -Check
* Växelspaksdamask i mocca -Check
* Knock counter -Check
* Bredbandslambda Check
* Bogserkrokar -Check
* Röda blinkers bak Inköpt
* Piggyback ECUMaster DET3 -Check
* Ford Lightning MAF Det blev en ifrån Lindsey istället -Check
* E85, 1000cc spridare -Check
* Rogue tuning MAP-baserat chip eller standalone
* 6-punktsbälten
* Sparco Rev Plus Inköpt
* EBC -Check
* GTS-lyktor
* Lätt toning av rutorna
* Vinge
* Kolfiberpanel + 60mm laddtrycksmätare i air vent
* Fixa centrallåset
/Joakim
Uppdaterad 2021-08-18