Jag kom på att jag startade den här tråden för ofantligt länge sen och tänkte att det kanske var dags för en uppdatering.
Någon sponsring att tala om blev det inte. Till slut bestämde jag mig för att jag fick betala själv i stället.
I somras (2015) kikade jag på en hel del 944or, men de som var fina maskinellt lämnade en del i övrigt att önska vad gällde kaross, inredning, etc. Och de som var fräscha i plåtl, lack och inredning, verkade inte helt friska i motor och låda.
Till slut bestämde jag mig för en bil i alla fall. Men det blev inte en 944...
boxster.jpg
Det är en Boxster 2.5 från -99 i Pastellgelb. Den såldes ursprungligen i Kiel och importerades till Sverige år 2000. När jag köpte den (augusti 2015) hade den gått 6200 mil och var försedd med backvarnare, PCM 1 med navigator, telefon och CD-växlare, sportfjädring och elmanövrerade sportstolar.
Det jag har gjort hittills är att ta bort telefonluren, ersatt navigator-delen och askkoppen med förvaringsfack, bytt ut de belysta sminkspeglarna i solskydden med nya utan belysning men med hela lock, tagit bort snorkeln till insuget samt köpt och monterat Porsche-klibborna på sidorna.
Så småningom ska huvudenhet samt CD-växlare tas bort och ersättas av en mindre enhet, men jag tänkte fortsätta köra med det fabriksmonterade slutsteget, dels för att den ska gå att bygga tillbaka till originial och dels för att jag vill slippa dra nya kablar.
Förhoppningsvis lär jag få se en del av er och era bilar på PCS träffar framöver.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.