Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil - SÅLD
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil - SÅLD
Bilen är byggd för klass 8A i PSCS/PCSR vilken kräver en startvikt på strax under 1400 kg för en 944 S2. Detta medger att man kan ligga på klassgränsen och ändå ha kvar inredningen. Man kan med lätthet utan öronproppar, lyssnande på stereon åka till tävlingen, sopa banan med konkurrenterna och sedan åka hem igen. Och detta med hela "halvkombin" full med prylar om man så vill, vilket är en stor fördel om man inte vill använda släp. Samtidigt är den väldigt prydlig både i inredning och lack, vilket gör att man inte behöver skämmas på sommarens puts- och glassätarträffar.
Bilen är mycket förlåtande och välbalanserad i köregenskaperna, vilket gör den till en vinnarbil i klassen, såväl som en bra nybörjarbil. Dessutom är totalkostnaden för att driva bilen i PCSR svårslagen.
http://www.pcsracing.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porschesportscup.se/PorscheC ... ED0053EA99" onclick="window.open(this.href);return false;
Resultat och varvtider:
Klasserievinnare PCSR 2006 med Tobias Bohn. Förstaplats i alla tävlingar utom en andraplats.
Totalvinnare (!) Scuderia Hanseat med 49 poäng 2008 med Tobias Bohn.
Klassvinnare i samtliga körda, fyra heat PCSR 2010 på Knutstorp och Kinnekulle.
Anderstorp 060902 1:54.431
Gelleråsen 060709 1:17.461
Knutstorp 100529 1:08.98
Kinnekulle 060813 1:01.842
Mantorp 060916 1:33.022
Nürburgring: 8.26 BTG (från film vid mitt första ringenbesök i september 2010)
Bilen har inte körts några tävlingar i Roadsport B, men har presterat lägre varvtider på Knutstorp än den snabbaste Caterham Seven i B från SPVM 2010. Och då finns det nog åtminstone 100 kg att ta ur bilen om man vill optimera för den klassen istället.
http://www.spvm.se/index.php?page=roadsport" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaross:
Plastis glasfiberhuv med infällda Aerocatchlås, glasfiberskärmar och frontplåt med integrerade ljus och bromskylningsscoop.
Sandén glasfiberläpp fram och justerbar 968 Turbo RS vinge i kolfiber bak.
Hellackerad 2007 i original kulören Baltic Blue, lackbehandlad på WellKept. Jag törs påstå att detta är en av de allra finaste bilarna i PSCS-startfältet.
Inredning:
Sparco Corsa stol
Sparco mocka ratt
Schroth 6-punktsbälte.
Fullbur från GUSS, inskrivet i registreringsbeviset.
Original blå plyschinredning i mycket fint skick, hela inredningen samt mattor vattendammsugna.
Elhissar, taklucka, cd-stereo med 4 högtalare, original passagerarstol med full eljustering.
Viktlåda i stället för reservhjul vilket gör det lätt och säkert att få rätt tävlingsvikt.
Bromsar:
Original S2 bromsar med Performance friction PFC-97 belägg, stålomspunna slangar och bromskylning.
Växellåda:
Original med M220 (diffbroms), växellåda med oljekylning och förstärkt växellådsfäste.
Motor:
Helt standard. Techart slutdämpare.
Chassi:
LEDA ställbara coilovers, beräknade och beställda av Jonas Jarlmark, med uniballs runt om och borttagna torsionstavar bak. Dämparna renoverades innan säsongen 2009 och bakdämparna är nyrenoverade och uppgraderade till senaste specifikation nu i vinter.
Tarret/Elephant racing aluminium krängningshämmare med ställbara uniballdroplinks runt om. http://www.elephantracing.com/suspensio ... aybars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindsey Racing aluminium topplagringar fram. http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche ... -CAMP.html" onclick="window.open(this.href);return false;
JERD casterblock fram.
Sandén aluminium fjäderbenstag fram.
Sandén clubsport bärarmar fram.
Bytta och uppgraderade bussningar.
Under mina två år som ägare har jag lagt ner mycket tid på att i flera omgångar finjustera hjulvinklar och inställlningar för att få en bil som går väldigt bra och fort på bana.
Hjul:
5 stycken Porsche original CUP 2 9x17" med Michelin Pilot sport cup 255/40-17.
10 mm spacers är monterade på bakre axeln.
135000 kr
Ring, skicka PM, eller maila för mer information och bilder.
Bilen är mycket förlåtande och välbalanserad i köregenskaperna, vilket gör den till en vinnarbil i klassen, såväl som en bra nybörjarbil. Dessutom är totalkostnaden för att driva bilen i PCSR svårslagen.
http://www.pcsracing.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porschesportscup.se/PorscheC ... ED0053EA99" onclick="window.open(this.href);return false;
Resultat och varvtider:
Klasserievinnare PCSR 2006 med Tobias Bohn. Förstaplats i alla tävlingar utom en andraplats.
Totalvinnare (!) Scuderia Hanseat med 49 poäng 2008 med Tobias Bohn.
Klassvinnare i samtliga körda, fyra heat PCSR 2010 på Knutstorp och Kinnekulle.
Anderstorp 060902 1:54.431
Gelleråsen 060709 1:17.461
Knutstorp 100529 1:08.98
Kinnekulle 060813 1:01.842
Mantorp 060916 1:33.022
Nürburgring: 8.26 BTG (från film vid mitt första ringenbesök i september 2010)
Bilen har inte körts några tävlingar i Roadsport B, men har presterat lägre varvtider på Knutstorp än den snabbaste Caterham Seven i B från SPVM 2010. Och då finns det nog åtminstone 100 kg att ta ur bilen om man vill optimera för den klassen istället.
http://www.spvm.se/index.php?page=roadsport" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaross:
Plastis glasfiberhuv med infällda Aerocatchlås, glasfiberskärmar och frontplåt med integrerade ljus och bromskylningsscoop.
Sandén glasfiberläpp fram och justerbar 968 Turbo RS vinge i kolfiber bak.
Hellackerad 2007 i original kulören Baltic Blue, lackbehandlad på WellKept. Jag törs påstå att detta är en av de allra finaste bilarna i PSCS-startfältet.
Inredning:
Sparco Corsa stol
Sparco mocka ratt
Schroth 6-punktsbälte.
Fullbur från GUSS, inskrivet i registreringsbeviset.
Original blå plyschinredning i mycket fint skick, hela inredningen samt mattor vattendammsugna.
Elhissar, taklucka, cd-stereo med 4 högtalare, original passagerarstol med full eljustering.
Viktlåda i stället för reservhjul vilket gör det lätt och säkert att få rätt tävlingsvikt.
Bromsar:
Original S2 bromsar med Performance friction PFC-97 belägg, stålomspunna slangar och bromskylning.
Växellåda:
Original med M220 (diffbroms), växellåda med oljekylning och förstärkt växellådsfäste.
Motor:
Helt standard. Techart slutdämpare.
Chassi:
LEDA ställbara coilovers, beräknade och beställda av Jonas Jarlmark, med uniballs runt om och borttagna torsionstavar bak. Dämparna renoverades innan säsongen 2009 och bakdämparna är nyrenoverade och uppgraderade till senaste specifikation nu i vinter.
Tarret/Elephant racing aluminium krängningshämmare med ställbara uniballdroplinks runt om. http://www.elephantracing.com/suspensio ... aybars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lindsey Racing aluminium topplagringar fram. http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche ... -CAMP.html" onclick="window.open(this.href);return false;
JERD casterblock fram.
Sandén aluminium fjäderbenstag fram.
Sandén clubsport bärarmar fram.
Bytta och uppgraderade bussningar.
Under mina två år som ägare har jag lagt ner mycket tid på att i flera omgångar finjustera hjulvinklar och inställlningar för att få en bil som går väldigt bra och fort på bana.
Hjul:
5 stycken Porsche original CUP 2 9x17" med Michelin Pilot sport cup 255/40-17.
10 mm spacers är monterade på bakre axeln.
135000 kr
Ring, skicka PM, eller maila för mer information och bilder.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by maxcarlsson on 2011-05-15 00:38:15, edited 2 times in total.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Synd att du måste sälja, men sånt är livet ibland. Den som köper denna här bilen gör verkligen ett grymt bra köp. Har provkört den på knutan och på gatan. Faktiskt nästan bekväm på långresor otroligt nog. Men så sjukt bra på banan, Riktigt villig att gå exakt dit man vill utan protester, samtidigt som sladdar är enkelt att häva. Bra recept om man vill köra riktigt fort. Sen att lacken verkligen är sjukt fin är ju en stor najsig bonus!
Den som köper denna bilen önskar jag all lycka på räserbanorna, det lär vara kul !
Den som köper denna bilen önskar jag all lycka på räserbanorna, det lär vara kul !
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Denna bil är ju precis så som jag vill ha min egen. Synd på takluckan annars vore den perfekt för mig.
Får bygga vidare på min men lycka till!
Får bygga vidare på min men lycka till!
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Lycka till med bygget!
För övrigt glömde jag att skriva att bilen har vagnbok.
För övrigt glömde jag att skriva att bilen har vagnbok.

Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Bilen är nu nyvaxad och redo för sommarens putsträffar! 

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-27 21:47:45
- Bilmodell: Sportbilslös f.n.
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Täby-trakten
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Tråkigt att du slutar i PCSR, jag som har haft dig som måttstock på hur fort man kan köra med "våra" bilar. Alltid bra med mål och ngn att jämföra sig mot, hur långt efter man är, och se om man kan närma sig. Jag får väl jaga Björn Q istället då.
Lägger du ner helt eller byter du till ngt annat?
Mvh
Anders Z
Lägger du ner helt eller byter du till ngt annat?
Mvh
Anders Z
Mvh
Anders Zimdahl
Sportbilslös f.n.
Anders Zimdahl
Sportbilslös f.n.
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
Tack, det var roligt att höra. Tanken är att ta en paus med banåkandet i år, så det är inget annat på g.Anders Z wrote:Tråkigt att du slutar i PCSR, jag som har haft dig som måttstock på hur fort man kan köra med "våra" bilar. Alltid bra med mål och ngn att jämföra sig mot, hur långt efter man är, och se om man kan närma sig. Jag får väl jaga Björn Q istället då.
Lägger du ner helt eller byter du till ngt annat?
Mvh
Anders Z
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
En person söker bl a s2 på http://WWW.porsche.nu" onclick="window.open(this.href);return false; ...
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil
SÅLD till någon ni känner...
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil - SÅLD
Hej!
Såg bilen komma åkandes på släp i eftermiddags, när vi var på väg hem från Hallandsåsen.
-Grattis till försäljningen
Såg bilen komma åkandes på släp i eftermiddags, när vi var på väg hem från Hallandsåsen.
-Grattis till försäljningen
/Niklas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Porsche 944 S2 -90 - PCSR/Roadsport B/Putsbil - SÅLD
Hamnar den någonstans i min närhet? 

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: jaffa