968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Fries
NA-Poster
Posts: 41
Joined: 2005-05-16 20:22:17
Bilmodell: Porsche 928
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#286 Post by Fries »

Jappe wrote:Oljeläcka fixad och laddtrycket är bättre än det någonsin varit med det nya remhjulet. :D
Sanden bytte även kamremmen då oljeläckan var innanför kåpa till kam- och balansremmarna, så nu skall bilen besiktas och ställas in för vinterförvaring.
Kör nu utan luftmassemätare och det är riktigt skönt att slippa den. Civinco sytemet sköter simulering av luftmassemätaren. (skall ta en bild, så ni kan se hur det ser ut)
Skönt att du fick ordning på det!
Fick du till en fjäderbelastad remspänning också? Tråkigt att vara djävulens advokat, men min erfarenhet är att det är ett måste när temperaturvariationerna på sommarn kommer till...

/H
/Henrik Fries

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#287 Post by Jappe »

Fries wrote:Skönt att du fick ordning på det!
Fick du till en fjäderbelastad remspänning också? Tråkigt att vara djävulens advokat, men min erfarenhet är att det är ett måste när temperaturvariationerna på sommarn kommer till...
/H
Hej Henrik
Har inte fått till någon fjäderbelastad remspännare, så det får bli en uppdatering vid senare tillfälle.
Vi får höras av till våren för att få till en ny mappning nu när laddtrycket är okej, samt hitta en lösning på signalen till AC pumpen.
Tack till alla medarbetarna på Civinco för ett bra jobb med bilen. :#cheers:

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#288 Post by Jappe »

Bakstötdämparna är nu ombyggda och känns betydligt hårdare än tidigare. Det skall bli kul att test bilen i slalom och på bana. :#944burn:

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#289 Post by Jappe »

Civinco har fått en beställning från Australien på ett Stand Alone system till ett motsvarande kompressorkit som jag har. För att vara säkra på att systemet skulle motsvara kundens önskemål, så fick jag förfrågan att ställa upp med min bil, som testbil, för att se att alla funktioner skulle fungera klanderfritt, även AC-funktionen.
Jag mötte Peter på Civinco nere vid Civincos rullande landsväg för att vi skulle kunna test funktionerna och samtidigt få en uppfattning om hur mycket effekt man kan få ut med kompressorn och bra mappning.
Peter monterade också en tempmätare för insugsluften.
Resultatet blev över förväntan. Vi fick ut 291 hk på hjulen vid 0,4 bar övertryck.

Det finns fortfarande en del att göra innan allt lirar som det ska. Remmen vill fortfarande slira på remhjulet vid kompressorn vid höga varvtal, detta måste jag hitta en lösning på. Om det är någon som har ideer på lösning, så hör av er.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#290 Post by Erol »

Jappe wrote:Jag mötte Peter på Civinco nere vid Civincos rullande landsväg för att vi skulle kunna test funktionerna och samtidigt få en uppfattning om hur mycket effekt man kan få ut med kompressorn och bra
mappning. Peter monterade också en tempmätare för insugsluften. Resultatet blev över förväntan. Vi fick ut
291 hk på hjulen vid 0,4 bar övertryck.
Kul med bra effekt!

Dock så är 0,4 bar mer än man tror. En sugmotor har
undertryck, ca 0,4-0,6 bar. Så i praktiken har du höjt
det totala trycket 0,8-1,0 bar. :wink:


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#291 Post by Jappe »

En liten filmsnutt från testet vid Civincos rullande landsväg.

http://www.youtube.com/watch?v=hxpdMtIAPLw" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)

#292 Post by gurra »

Kul att du byggt vidare med ett riktigt styrsytem. Fin effekt!
Bara att plocka ut motorn och montera ett par riktiga stakar nu så du kan ladda vidare :#cheers:
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#293 Post by Jappe »

Äntligen kan man känna av våren. :D
Startade upp bilen idag och den startade utan några som helst bekymmer.
Lite mek blev det, ny värmeventil av metall och värmesköld (köpt av Gurra),över grenröret, monterades.
Banfälgarna ligger färdiga med nya TOYO R 888, så nu väntar bara besiktning innan det är klart köra bana och slalom.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#294 Post by Jappe »

Besiktad med blankt papper. :D

Nu blir det Gelleråsen på söndag om allt går som det är tänkt. :#944burn:

User avatar
Tux
Carrera-Poster
Posts: 382
Joined: 2007-07-06 01:55:50
Bilmodell: Cayman (C)S
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#295 Post by Tux »

Besiktigad med eller utan det remdrivna insuget? ;-)

Gott med blankt papper i vilket fall.
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...

User avatar
Fries
NA-Poster
Posts: 41
Joined: 2005-05-16 20:22:17
Bilmodell: Porsche 928
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#296 Post by Fries »

Jappe wrote:Besiktad med blankt papper. :D

Nu blir det Gelleråsen på söndag om allt går som det är tänkt. :#944burn:

Grattis!
Vi syns snart på någon bana nära dig...

/H
/Henrik Fries

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#297 Post by Jappe »

Tux wrote:Besiktigad med eller utan det remdrivna insuget? ;-)

Gott med blankt papper i vilket fall.
Om du menar aggregatet för avgasrening, så var det monterat. :mrgreen:

User avatar
Tux
Carrera-Poster
Posts: 382
Joined: 2007-07-06 01:55:50
Bilmodell: Cayman (C)S
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#298 Post by Tux »

:d=:
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#299 Post by Jappe »

Ett snabbjobb inför Gelleråsen på söndag. Resutatet av hemmalackningen är jag inte riktigt nöjd med, men det får duga med den tid som stod tillbuds. Ny lack får bli ett senare jobb.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#300 Post by Pehr Johnsson »

Din kärra börjar bli grym Jappe!!! :twisted:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users