Fast att köpa den som en åretruntbruksis tror jag kostar mer än det smakar
-Synd för det var det som jag hade tänkt.
Nackdelarna med 964:an är främst att de är ganska dyra att serva, och att de innehåller en hel del krånglig elektronik
-Inte heller så kul att höra, skulle inte vilja att problemen jag hade med min gamla VR6a uppenbarade sig igen, speciellt inte med en bil för runt 200k :/
dom är lite svårmeckade, trångt i motorrummet och hela undersidan är täckt med plast för att få en jämn botten. 964 har inte automatiskt ventiljustering och om man inte gör detta själv så blir en del i service bara på denna bilten. I övrig är det tyskt pansarkvalité, men man räkna med att det kostar med reservelar.
-Också trist med tanke på att jag har börjat intressera mig lite för mekande och hoppas kunna fixa lite grejer själv i framtiden, sen e man ju vanlig knegare med så dyra reparationer är väl inte heller nån bra grej, min 924s har hittils varit ganska billig vad gäller delar och reparationer.
Uppskattar att ni är ärliga. Men ni skriver ju också att det är bra kvalitet och en härlig bil så det är knepigt.