Carrera GT style

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
Rallyjohan
S-Poster
Posts: 129
Joined: 2010-05-17 11:32:00
Bilmodell: Porsche 924S
Contact:

Carrera GT style

#1 Post by Rallyjohan »

Blev lite sugen på en sån här http://teilecar.com/?105,lufteinlasshut ... s&sLang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Nån som vet om det fyller någon praktisk funktion på min 924s och hur man gör för att montera den?

/Johan

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Carrera GT style

#2 Post by Maxx »

Den fyller ingen som helst praktiskt funktion om man inte har en Carrera GT-laddluftkylare på motorn.

Montering i korta drag: Kapa upp ett lagom stort hål i motorhuven på rätt ställe. Limma dit luftintaget. (Ungefär så skulle jag göra i alla fall. :mrgreen: )
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Carrera GT style

#3 Post by patand »

Maxx wrote:Den fyller ingen som helst praktiskt funktion om man inte har en Carrera GT-laddluftkylare på motorn.
Dessutom är det inte snyggt med scoopet om man inte också har Carrera GT front, framskärmar och bakskärmar på bilen... ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Rallyjohan
S-Poster
Posts: 129
Joined: 2010-05-17 11:32:00
Bilmodell: Porsche 924S
Contact:

Re: Carrera GT style

#4 Post by Rallyjohan »

Ok, då skiter vi i det. Alla verkar tycka det är fult. Jag har dålig smak. Hej.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Carrera GT style

#5 Post by patand »

Rallyjohan wrote:Ok, då skiter vi i det. Alla verkar tycka det är fult. Jag har dålig smak. Hej.
Tycker du det är snyggt ska du såklart sätta dit det på bilen. :) Det är ju din bil!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Salle
NA-Poster
Posts: 48
Joined: 2010-09-15 18:31:47
Bilmodell: 944S
Årsmodell: 1988
Contact:

Re: Carrera GT style

#6 Post by Salle »

Satsa hellre på lite breddning av spårvidd och luftflöde för bakbromsarna :)


Image

Håller f.ö. med föregående. Om du gillar luftscope:t så ska du sätta dit det. Det är Porsche orginal-design.
http://salanderracing.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Carrera GT style

#7 Post by Maxx »

Rallyjohan wrote:Ok, då skiter vi i det. Alla verkar tycka det är fult. Jag har dålig smak. Hej.
Alla var väl att ta i efter att en person varit tveksam till att det är snyggt? Du har i alla fall den goda smaken att välja ett originalluftintag istället för att köpa något smäck på Biltema. :wink:

Jag citerar mig själv från en av dina tidigare trådar ... :D
Maxx wrote:Hinka i motor och drivlina från en 944 turbo! :d=:

Kanske ett lite större projekt än du tänkt dig och kräver även att du byter mer för att kunna köra den lagligt (som ombyggt fordon), men fullt genomförbart.
Släng på ett 924 Carrera GTR-karosskit så har du ett monster. :mrgreen:
Ett stort skäl till att inte montera ett GT-luftintag (om man nu extremt gärna vill montera ett) är att det inte är så säkert att nästa ägare vill ha det på huven och att det går inte att "ta bort" på annat sätt än att skaffa en ny huv eller svetsa igen hålet och lacka med mera. Jag skulle inte se ett GT-luftintag som något positivt i fall jag skulle vara spekulant på din bil. En 924 S är väl inte heller särskilt lättsåld till att börja med ...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Rallyjohan
S-Poster
Posts: 129
Joined: 2010-05-17 11:32:00
Bilmodell: Porsche 924S
Contact:

Re: Carrera GT style

#8 Post by Rallyjohan »

Alla var väl att ta i efter att en person varit tveksam till att det är snyggt?
-Jag har kanske frågat folk utanför forumet.
En 924 S är väl inte heller särskilt lättsåld till att börja med ...
- Varför skulle den inte vara det? Den är ju iafl bra mycket snyggare än en 968 ;)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Carrera GT style

#9 Post by Maxx »

Rallyjohan wrote:
Alla var väl att ta i efter att en person varit tveksam till att det är snyggt?
-Jag har kanske frågat folk utanför forumet.
Jag misstänkte att du hade gjort det. :wink:
Rallyjohan wrote:
En 924 S är väl inte heller särskilt lättsåld till att börja med ...
- Varför skulle den inte vara det? Den är ju iafl bra mycket snyggare än en 968 ;)
Tja, jag tänker inte säga emot dig vad gäller utseendet ... Men efter vad man har kunnat läsa här på forumet så har inte det inte varit så lätt för 924 S-ägare att få ut vad de tyckt att bilen är värd när de haft bilen till salu.

De som inte är insatta förstår nog inte skillnaden på en 924 S och en vanlig 924 och förstår därför inte varför den borde kosta mer än vilken 924 som helst. Jag tror att marknaden för 924 S är rätt liten ... precis som för 968 CS. De som köper är nog oftast de som vet vad de vill ha och vet vad de får ... och de är inte så många tyvärr. Sen har man iofs alternativet att sälja den billigt om man vill (eller måste).

Jag skulle kunna tänka mig att ha en 924 S som vinterbil, men då en bil i originalskick utan kosmetiska "förbättringar".
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]