Kan ju börja med att fråga vad du har för bil?
Det där är lilla termostathuset om man har en turbo o det går då en slang från den till det mindre metall röret som sen ansluter till turbon, det grövre ansluter till bland annat expansionskärl o kylare.
Det är vanligt att huset brukar spricka då det är i plast.
På icke turbo bilar finns det inge uttag där.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
DLS wrote:Kan ju börja med att fråga vad du har för bil?
Det där är lilla termostathuset om man har en turbo o det går då en slang från den till det mindre metall röret som sen ansluter till turbon, det grövre ansluter till bland annat expansionskärl o kylare.
Det är vanligt att huset brukar spricka då det är i plast.
om du tittar på din vattenpump då så ser du att du inte har nån nr 7 utan det är bara en plan yta där.
annars har nån satt dit en turbovattenpump på din NA o då borde det sitta ett täcklock där, om man ens kan köra med turbopumpen på en NA?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
DLS wrote:om du tittar på din vattenpump då så ser du att du inte har nån nr 7 utan det är bara en plan yta där.
annars har nån satt dit en turbovattenpump på din NA o då borde det sitta ett täcklock där, om man ens kan köra med turbopumpen på en NA?
Har sett en variant med #7 som är pluggad, dvs. ser ut som
en slanganslutning, men när man tittar in i den så finns det
inget hål invändigt.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
DLS wrote:om du tittar på din vattenpump då så ser du att du inte har nån nr 7 utan det är bara en plan yta där.
annars har nån satt dit en turbovattenpump på din NA o då borde det sitta ett täcklock där, om man ens kan köra med turbopumpen på en NA?
Har sett en variant med #7 som är pluggad, dvs. ser ut som
en slanganslutning, men när man tittar in i den så finns det
inget hål invändigt.
/ Erol
Det hade förklarat saken! Ska undersöka närmare till helgen. Tack Erol!
DLS wrote:om du tittar på din vattenpump då så ser du att du inte har nån nr 7 utan det är bara en plan yta där.
annars har nån satt dit en turbovattenpump på din NA o då borde det sitta ett täcklock där, om man ens kan köra med turbopumpen på en NA?
Har sett en variant med #7 som är pluggad, dvs. ser ut som
en slanganslutning, men när man tittar in i den så finns det
inget hål invändigt.