944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Jag trodde du menade att skenorna var för korta, annars kan du ju bara testa och
vända det ena sidostödet. Eller bocka till dom.
BTW: http://cgi.ebay.de/Recaro-Apex-Schalens ... 1c16cde2de" onclick="window.open(this.href);return false; Vet inte hur Apex är men det går nog googla fram måttuppgifter, han kanske kan skicka till Sverige också?
Lite dålig vinkel men du fattar:
vända det ena sidostödet. Eller bocka till dom.
BTW: http://cgi.ebay.de/Recaro-Apex-Schalens ... 1c16cde2de" onclick="window.open(this.href);return false; Vet inte hur Apex är men det går nog googla fram måttuppgifter, han kanske kan skicka till Sverige också?
Lite dålig vinkel men du fattar:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
P.P. wrote:I alla fall när man är lite lätt psykotisk som förare.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
En vän som jobbar med plåt skall testa att bocka till dem, så får vi se om det löser problemet.
Vi funderade på att vända på dessa fästen men det var något som gjorde att det inte fungerade tyvärr.
Jag har även beställt en modul som man sätter där baksätet är idag för att få en snygg CS look samt en ny matta till bagaget som blir tunn utan isolering. Båda dessa delar blir svarta trots att min inrening är grå. Detta med 2 svarta skalstolar blir nog en lätt och samtidigt stilren lösning.
Mvh John
Vi funderade på att vända på dessa fästen men det var något som gjorde att det inte fungerade tyvärr.
Jag har även beställt en modul som man sätter där baksätet är idag för att få en snygg CS look samt en ny matta till bagaget som blir tunn utan isolering. Båda dessa delar blir svarta trots att min inrening är grå. Detta med 2 svarta skalstolar blir nog en lätt och samtidigt stilren lösning.
Mvh John
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Vad är detta för något? Har du nån länk/bild? Finns det någon som säljer nya CS-mattor?John wrote:Jag har även beställt en modul som man sätter där baksätet är idag för att få en snygg CS look
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Här kommer bilder.
Den väger 2,6 kilo och innebär en viktminskning på 10 kilo. Dessutom något kilo genom att byta ut bakmattan med dess tjocka isolering mot den jag får uppsydd i svart tunnare material. Det fick bli allt i svart då denna CS-modul bara finns i svart och då blir det skumt med en grå bagagematta.
Dom som tillverkar den utgick från en original 968 del och modifierade den för att passa vanliga 944.
Det blir nog inte perfekt som i en 968 CS men bättre än att ha delvis synlig plåt nu när jag bestämt mig för att i första läget INTE rensa inredningen helt.
Jag vet att jag borde börja med chassi och det som är viktigt men jag vill ordna detta samtidigt som stolarna för att slippa problem med att komma åt. Orkar inte skruva i och ur stolar för ofta.
Den väger 2,6 kilo och innebär en viktminskning på 10 kilo. Dessutom något kilo genom att byta ut bakmattan med dess tjocka isolering mot den jag får uppsydd i svart tunnare material. Det fick bli allt i svart då denna CS-modul bara finns i svart och då blir det skumt med en grå bagagematta.
Dom som tillverkar den utgick från en original 968 del och modifierade den för att passa vanliga 944.
Det blir nog inte perfekt som i en 968 CS men bättre än att ha delvis synlig plåt nu när jag bestämt mig för att i första läget INTE rensa inredningen helt.
Jag vet att jag borde börja med chassi och det som är viktigt men jag vill ordna detta samtidigt som stolarna för att slippa problem med att komma åt. Orkar inte skruva i och ur stolar för ofta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Är det baksätes-delete modulen från Deutschnine?
/Dea
/Dea
Last edited by Dea on 2010-11-08 20:56:42, edited 2 times in total.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Yes!
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Det blir nog inte skitsnyggt med mycket grått i bilen men snyggare än att ha den delvis plåtren 
Skall bli spännande att se hur passformen är.

Skall bli spännande att se hur passformen är.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Har inte 968 CS en plan yta i baksätet?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Pehr> det trodde inte jag men är osäker...
Idag har jag monterat ratt, nav och distans. Det blev faktiskt riktigt bra och både blinkersåtergången och tutan fungerar!
Det är första gången jag upplever känslan av att ha gott om plats för mina ben och en riktig körställning.
Fasen vad lätt ni normallånga har det
Jag kommer ju bli supersnabb med en korrekt körställning och plats för hjälm utan att snedda huvudet....
Passade även på att hämta min uppsydda tunna bagagerumsmatta, svindyr men snygg och lätt.
Baksätet åkte ut idag också, inte svårt alls men man får vara försiktig så man inte gör några märken. Tanken är att kunna återställa bilen någon dag om jag skulle tröttna.
En fråga till proffsen. Jag har som ni ser på bilderna fått tag i en bil som har haft en riktigt kraftig stereo någon gång och därmed bamsig ström/jord framdraget. Då jag ändå har tänkt skippa extrahjulet och bara köra med hjul på burk så är min fråga vad ni tror om att flytta bak batteriet till reservhjulsbaljan för att omfördela lite vikt?
Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera..
Mvh John
Idag har jag monterat ratt, nav och distans. Det blev faktiskt riktigt bra och både blinkersåtergången och tutan fungerar!
Det är första gången jag upplever känslan av att ha gott om plats för mina ben och en riktig körställning.
Fasen vad lätt ni normallånga har det


Passade även på att hämta min uppsydda tunna bagagerumsmatta, svindyr men snygg och lätt.
Baksätet åkte ut idag också, inte svårt alls men man får vara försiktig så man inte gör några märken. Tanken är att kunna återställa bilen någon dag om jag skulle tröttna.
En fråga till proffsen. Jag har som ni ser på bilderna fått tag i en bil som har haft en riktigt kraftig stereo någon gång och därmed bamsig ström/jord framdraget. Då jag ändå har tänkt skippa extrahjulet och bara köra med hjul på burk så är min fråga vad ni tror om att flytta bak batteriet till reservhjulsbaljan för att omfördela lite vikt?
Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera..
Mvh John
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Batteriflytt har diskuterats förr, här;
forum/viewtopic.php?t=20302" onclick="window.open(this.href);return false;
forum/viewtopic.php?t=20302" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marcus
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Idag fick det bli lite garagejobb av den typ som jag faktiskt kan.
De delar som inte kommer röras i nästa vecka (när lackeraren skall ta bort rostfläckarna nere på framskärmarna) fick en riktig genomgång. Visst måste väl en blank och hal bil vara snabbare?
-Våtslipning med 4000papper
-Sedan 2000 papper
-Polering noga med roterande maskin, lammull och Menzerna Power Gloss
-Därefter polering med roterande maskin, hård hätta och Menzerna Power Finish
-Sedan polering med roterande maskin och Menzerna Super Finish
-Avslutade med en occilerande maskin och Menzerna Super Finish
Sedan fick det bli spritning och en lackförsegling på toppen.
Alla rutor fick en rutbehandling för att slippa använda torkarmotorn som låter lite illa.
Efter detta så testade jag att montera 9" desig 90 med R-däck runt om. det fungerade fint och kan nog vara en bra lösning både för plånboken och för bilen.
Efter provkörning så kan jag helt klart konstatera att det INTE kan vänta till nästa år med att göra något åt chassi...Den gungar som en buss.. Mjukt och skönt, men inte RACE...
Bifogar lite bilder på bilen innan, efter våtslipning och efter polering och lackskydd.
Nu är det dax för
De delar som inte kommer röras i nästa vecka (när lackeraren skall ta bort rostfläckarna nere på framskärmarna) fick en riktig genomgång. Visst måste väl en blank och hal bil vara snabbare?

-Våtslipning med 4000papper
-Sedan 2000 papper
-Polering noga med roterande maskin, lammull och Menzerna Power Gloss
-Därefter polering med roterande maskin, hård hätta och Menzerna Power Finish
-Sedan polering med roterande maskin och Menzerna Super Finish
-Avslutade med en occilerande maskin och Menzerna Super Finish
Sedan fick det bli spritning och en lackförsegling på toppen.
Alla rutor fick en rutbehandling för att slippa använda torkarmotorn som låter lite illa.
Efter detta så testade jag att montera 9" desig 90 med R-däck runt om. det fungerade fint och kan nog vara en bra lösning både för plånboken och för bilen.
Efter provkörning så kan jag helt klart konstatera att det INTE kan vänta till nästa år med att göra något åt chassi...Den gungar som en buss.. Mjukt och skönt, men inte RACE...
Bifogar lite bilder på bilen innan, efter våtslipning och efter polering och lackskydd.
Nu är det dax för

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Himla snyggt.
Kan inte du polera min bil.

Kan inte du polera min bil.

- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Bra jobbat! Man kan ju inte annat än att älska powerfinish.
Vad körde du för lackskydd sen?
Vad körde du för lackskydd sen?

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users