Tjena och skulle behöva lite hjälp här..
Tog den vite till GSD hallen i helgen och när jag skruvade av "hasplåten" under motorn märkte jag att att kränghämmaren,styrstagsdamasken och gummislangen mellan dem var oljiga/blöta på höger sida. Blev lite orolig och gjorde rent så gott jag kunde för att avgöra ifall detta var nåt gammalt ( haft bilen i 2 veckor) eller nåt som fortfarande läcker. Bilen fick ny M-packning mm av Sanden 2008 och rullat ca 500 mil sen dess så en packning som gått verkar lite osannolik, eller? Motoroljan har inte sjunkit oroväckande mycket och oljetrycket är 3 bar vid tomgång och 4,5 vid motorvägskörning..Körde den ett par dagar ca 15 mil och sen skruvade av haspen igen för att kolla, lite "oljigt" var det och verkar vara färskt..Vänstersidan är snustorr och fin!
Kan någon tipsa om vad det kan tänkas vara och åtgärd? Bifogar bild där rödmarkering visar vart det är "blött". Grejen längst till vänster är servopumpen, eller hur? Kan den läcka och är det allvarligt förutom kanske sämre servoverkan?
All hjälp uppskattas!
// Daniel
Läcker från servopump??
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944S - 87
Läcker från servopump??
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Dash 944S
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Re: Läcker från servopump??
Det är rätt så vanligt att våra bilar läcker vid servopump
eller slangar till/från denna.
Tyvärr gillar inte gummi servoolja, kolla att bussningar
och damasker är hela.
/ Erol
eller slangar till/från denna.
Tyvärr gillar inte gummi servoolja, kolla att bussningar
och damasker är hela.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944S - 87
Re: Läcker från servopump??
Hej Erol och tack för svar
Det är alltså ett återkommande fel/brist med 944:an där åtgärd är göra rent så gummit inte skadas eller rekommenderas utbyte av pump/slang?
Förlåt för min dumma fråga nu men gummislangen ovan kränghämmaren, är det servoslangen (markerad med röd cirkel)?
// Daniel
Det är alltså ett återkommande fel/brist med 944:an där åtgärd är göra rent så gummit inte skadas eller rekommenderas utbyte av pump/slang?
Förlåt för min dumma fråga nu men gummislangen ovan kränghämmaren, är det servoslangen (markerad med röd cirkel)?
// Daniel
Dash 944S