När jag tvättade bilen idag så lade jag av en slump märke till något vid bakhjulet. Runt omkring centrum av bromsskivan, eller hur man ska förklara...så ska det ju sitta några skruvar(vilket syfte de nu har) Bifogar en förklarande bild. Såg först att en av dessa var lösa och inte var åtdragna! Plockade av hjulet och spände den, den var nära nog att falla bort helt!
Nu vet jag inte hur många skruvar det ska vara här men jag hade två 2. SEN har jag ett hål det det inte sitter nått alls, en 3:e? Skulle gärna vilja veta om jag saknar en skruv och vilket syfte dessa har!!
Jag har inte vart på där själv men bytte däremot bromsback bak på verkstad för några veckor sedan.
När jag kör/eller snurrar hjulet för hand så låter det rätt högt, typ gnisslande/skärande ljud...låter inte bra i alla fall. I samma veva som jag fick bromsbacken bytt så sa de på verkstan att troligtvis också handbromsvajern behövdes bytas, att det var därför det lät...?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.