Tjena
Just blivit en stolt ägare till en alpinvit 944S-87:a...Det känns helt underbart och ser fram emot att få ut så mycket som möjligt av min vita skönhet. Nu till en sak som jag skulle behöva hjälp med.
Däcken som sitter på är jag inte alls nöjd med, så fort det blir blött så försvinner greppet (finns mycket mönster kvar så det är själva däcken som suger..), redan fått bakvagnssläpp i låg fart! Bestämde mig på direkten att fixa nya däck...
Däck jag tittar på är:
Pirelli P Zero
Michelin Pilot Sport
Goodyear Eagle F1 DS3 assymetrisk eller v-mönster
Bridgestone Potenza
Vad rekommenderar Ni? Insett att vågegenskaper är nåt som jag tycker är viktigt efter helgens erfarenhet..Bästa allrounddäck för landsväg samt nån banträff?
Tacksam för alla åsikter.
// Daniel
Ny medlem, behöver lite tips om däck...
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944S - 87
Ny medlem, behöver lite tips om däck...
Dash 944S
- Tux
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
Re: Ny medlem, behöver lite tips om däck...
Välkommen och Grattis!
Det är alltid rätt med en vit Porsche.
Det är också helt rätt att ha färskt gummi med bett till sin bil.
Jag tror att samtliga däck du räknat upp är skapliga.
Continental sportcontact kan också vara ett alternativ.
Själv var jag på väg att köpa Bridgestone potenza RE050 förra året men landade på Bridgestone S-02 istället och var väldigt nöjd med dem. Vid minsta tvekan om hjulvinklarna rekommenderar jag att få dem justerade så att du inte sliter snett på dina nya däck.
/Pontus
Det är alltid rätt med en vit Porsche.
Det är också helt rätt att ha färskt gummi med bett till sin bil.
Jag tror att samtliga däck du räknat upp är skapliga.
Continental sportcontact kan också vara ett alternativ.
Själv var jag på väg att köpa Bridgestone potenza RE050 förra året men landade på Bridgestone S-02 istället och var väldigt nöjd med dem. Vid minsta tvekan om hjulvinklarna rekommenderar jag att få dem justerade så att du inte sliter snett på dina nya däck.
/Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
-
- S-Poster
Jag köpte en S2:a i våras och den hade alldeles nya Hankook. Jag trodde dom var sådär men efter 700 mil kan jag säga att dom är alldeles utmärkta. Bra komfort och fina i väta. Kan rekommenderas! Hälsningar Thomas
- Mårten
- Addict
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
Jag har Goodyear Eagle F1 DS3 assymetric på min och är mycket nöjd. Däckonline sålde till mig...
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- jerker67
- Addict
- Bilmodell: 944N/A -84
Hej jag har Toyo Proxes T1-R är skitnöjd.... Hade Nokian NRV eller NRH förut dom var lite bättre gällande Regn...
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
-
- S-Poster
- Bilmodell: 944S - 87