Torbjorn968 wrote:Försökte hänga på dig då, kändes som det var mycket mer än 250 hk.... för det kan väl inte ha varit det som sitter mellan stolen och innertaket....
T
Nää det är en ren materialsport

Torbjorn968 wrote:Försökte hänga på dig då, kändes som det var mycket mer än 250 hk.... för det kan väl inte ha varit det som sitter mellan stolen och innertaket....
T
Ja ja lika bra att erkänna jag körde med gamla slitna bakdäckTorbjorn968 wrote:Måste vara nått fusk?
T
patand wrote:På slutet av dagens förarkurs körde jag med lite tidtagning. Harrys laptimer i telefonen.
Blev 1:08.16 som bäst (utan chikan givetvis). Känns inte så illa för 170hk/1100kg (+förare och passagerare).
Med mer effekt borde den långa rakan gå någon sekund snabbare.
Intressant jämförelse man kan göra i Harrys är "virtual best lap" som mjukvaran räknar ut. Där slår den ihop ens snabbaste tiderna på de 3 sektorer som Sviestad i detta fallet är uppdelat i. Den tiden blev 1:07.99, tyder alltså på att jag får ihop sektorerna ganska bra iom att jag inte är långt från den tiden på den verkliga bästa tiden.
På morgonen innan kursen körde jag några varv med videoinspelning också. Men då gick det inte så fort (ringrostig och kalla däck). Men lägger kanske upp en filmsnutt iaf snart.
På snabbaste varvet hade jag en toppfart på 167,7 km/h enligt Harrys Laptimer.tomp wrote:Vad fick du i toppfart på rakan?
Hade du bara 190hk med originalchippet? Den ska väl ha 250hk original din bil?tomp wrote:Då går det ganska mycket fortare med mera effekt runt 190 hade jag med org. chipp (race chrono) och 1300 kg bil (med mig i)
Users browsing this forum: No registered users