Skiljer det mycket mellan v6, v8:a motorn? Finns det inte cayenne med åtminstone 17 tum hjul, har typ bara sett 18-19! Tacksam för svar på mina frågor och annat som kan vara bra att veta om man ska köpa en, blir nog en beg. i så fall

Eftersom det ska vara en rymlig bil, gärna pigg och 4wd så funkar ju inte en tex 911 om det ska vara just en Porsche. X5 har diskuterats också då de redan haft ett antal BMW, men så är ju en Cayenne mycket mer coolare än en X5(min mening!)patand wrote:Har de fått smak för Porsche så känns det märkligt att de kikar på Cayenne. Inte för att den inte är en Porsche men den är ju längst från Porsches kärnvärden av alla modeller i sortimentet (iaf enligt min mening).
Funderar man på Cayenne så finns det många konkurrenter som kanske bör beaktas, t.ex Touareg, X5, ML m.fl.
Inte att förglömma Infiniti FX 35-45patand wrote:Har de fått smak för Porsche så känns det märkligt att de kikar på Cayenne. Inte för att den inte är en Porsche men den är ju längst från Porsches kärnvärden av alla modeller i sortimentet (iaf enligt min mening).
Funderar man på Cayenne så finns det många konkurrenter som kanske bör beaktas, t.ex Touareg, X5, ML m.fl.
Vi står och väljer just mellan dessa två, Cayenne vs Touareg.Pehr Johnsson wrote:Har en kompis som kollade både på Cayenne och Tuareg. Han upplevde Tuaregen som bättre på nästan allt och köpte en Diesel V10:a (visst var det det?...)
Själv har jag bara tittat på Cayenne från utsidan och vet inte mer än så.
Ett litet tillägg bara...Cayenne V6 finns bara med 250hk. De andra 2 modellerna är V8-or dvs. 340 och 450hk med eller utan turbo.Mr Dezent wrote: Känner någon till lite praktiska erfarenheter gällande snittförbrukningar för Cayenne V6 (såväl vanliga 250 hk samt "S"-modellen med 340 hk) vs V8 (450 hk)?
Alltså inte fabriksuppgifterna ... De kan jag slå upp själv ...
Users browsing this forum: No registered users