Jag behöver en 12-volts luftpump att ha med i bilen för att kunna fylla reservhjulet i händelse av punktering.* Originalpumpen är sannolikt kvar hos någon tidigare ägare, as usual.
Vilken däckspump rekommenderas? Konkreta köptips, tack!
* PCS har bestämt att man måste kunna byta till reservhjul vid händelse att man får punktering längs banan på Nürburgringbanmötet.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Den ser lite klumpig ut, fast det kanske den inte är?
Nu vet jag inte vad du menar med klumpig, men den är ju inte lika inplastad som originalet och därför är den inte lika slät och fyrkantig så den kanske är svårare att packa. Men storleksässigt så vill jag minnas att den var mindre än originalet. Men det var två år sen jag hade en sån, så du får ta det med en nypa salt. Funkar iaf alldeles ypperlig att pumpa däck med .
Maxx wrote:
Den ser lite klumpig ut, fast det kanske den inte är?
Nu vet jag inte vad du menar med klumpig, men den är ju inte lika inplastad som originalet och därför är den inte lika slät och fyrkantig så den kanske är svårare att packa. Men storleksässigt så vill jag minnas att den var mindre än originalet. Men det var två år sen jag hade en sån, så du får ta det med en nypa salt. Funkar iaf alldeles ypperlig att pumpa däck med .
Låter bra. Jag får bege mig till Jula och klämma lite på den.
För det ändamålet.. att ha med sig i reserv så tror jag att det räcker med julas billigare pump http://www.jula.se/luftpafyllare-4-bar-12-v-129631" onclick="window.open(this.href);return false; Jag har även för mig att jag sett en liknande pump för 69Kr någonstans men jag hittar den inte nu. Jag minns detta eftersom jag tänkte just på reserhjulspumpning till Porsche när jag såg den.
Varför inte köpa en original från någon skrot? Kanske 100:- dyrare men det är aldrig fel att ha originaldelar medföljande den dag du skall sälja. Funkar troligen bättre också. Finns förvånansvärt mycket 944-delar på vanliga bilskrotar, kolla Bildelsbasen tex. Finns fler skrotkedjor också...
cabberobban wrote:Varför inte köpa en original från någon skrot? Kanske 100:- dyrare men det är aldrig fel att ha originaldelar medföljande den dag du skall sälja. Funkar troligen bättre också. Finns förvånansvärt mycket 944-delar på vanliga bilskrotar, kolla Bildelsbasen tex. Finns fler skrotkedjor också...
Mvh Robban
Lär ju inte finnas en skrot som har en originalpump med tanke på att alla verkar försvinna med någon av de första ägarna.
Om någon har en originalpump i gott skick över och kan tänka sig sälja den för en rimlig summa så är jag intresserad. Jag misstänker dock att de flesta vill ha en orimlig summa för en originalpump, men ge mig ett erbjudande ändå. PM:a mig!
Var på Biltema förra veckan och skulle ha köpt en sådan (och lite annat) men den verkade vara slutsåld. Skulle haft lite andra prylar som de inte heller hade hemma så det blir säkert en sväng förbi där om ett tag.
Jag har köpt en GM produkt, den pumpen som levereras original i nya Oplar, pris runt 500 kr, lång elkabel.
Det viktigaste är att den pumpar blixt snabbt utan något större oväsen.