Henka wrote:Det finns visst bara 2st enligt transportstyrelsen men de ville ha 700kr för att berätta reg nr.
Tjena
Konstigt att de ville ha betalt. Ringde själv för ett par veckor sedan till Transportstyrelsen (sektion "Fordonsurval"), blev visserligen förvarnad av en tjänsteman på en annan avdelning: "de kanske tar lite betalt, jag vet inte..."
När jag ringde var damen i andra änden väldigt trevlig och tillmötesgående. Jag förklarade vad jag ville, och varför jag ville veta informationen. Hennes enda reaktion var, inga problem, den informationen har du rätt att få utlämnad. Vi gör ett försök... Nu visste jag visserligen vilken ort/ postnummer som hon skulle söka på, och bilen hon skulle leta upp är lite speciell. Å 2:a sidan är ju en 924 i Epautförande rätt speciell, så den kan de säkert hitta ganska lätt...
Jag fick direkt över luren både namn, adress och telefonnummer till ägaren, och bilens reg.nummer. -Vilket samtidigt är lite skrämmande...... Tänk om kreti o pleti börjar stjäla våra bilar med hjälp av svenska myndigheter...
Detta tog hon inte betalt för....
Kan även tilläggas att jag inte visste/ hade något reg.nummer att gå på
Transportstyrelsen Fordonsurval: 019 - 19 76 12 -Var det dit du ringde? Om inte, testa....
Lycka till / Classe