Välkommen till 944sverige, klart att en 944:a kan vara en vettig förstabil. Dock så bör du vara
beredd att skruva lite själv, det kan bli rätt dyrt att lämna in bilen så fort nått måste åtgärdas.
JeppaN wrote:Först undrar jag hur man trimmar bilen på bästa sättet (hade inte tänkt att ha en turbo). Har kollat på chiptrim, men bara sett till turbon? Är det så, eller finns det till "vanliga" 944:an också?
När det gäller sugmotorer så är det inte så lätt/prisvärt att trimma, men hör med "Fekzen" här
på forumet, han gör chip till N/A-bilar, även för E85. Ett sådant chip tillsammans med en
vassare kam är nog mest bang for the buck!
Se även denna tråd:
http://944sverige.com/forum/viewtopic.p ... trimma+944" onclick="window.open(this.href);return false;
JeppaN wrote: Är det lagligt att sitta i baksätet? Hur trångt är det bak? Pappa har en 911 -78 och där går det ju inte att få platts. Är det samma på 944 ungefär?
Eftersom det är en förstabil så vill man ju ha lite säkerhet också. Hur är säkerheten? Går den att förbättra på något sätt?
Vissa bilar är reggade för 1 och andra för 3 passagerare, är bilen reggad för 3 passagerare så
är det lagligt att åka i baksätet. Dock så bör man inte vara längre än 150 cm om man ska sitta
någorlunda bra i baksätet.
JeppaN wrote: Vad är det framförallt man ska kolla på när man är och tittar på bilar? Vanliga fel?
Tack på förhand! Jesper
Kasta ett öga i "biblioteket" här på forumet samt i sektionen "Köpråd" där finner du massor av
tipps in för köp av en 944:a. Är det nått specifikt du undrar över prova sök-funktionen, hittar
du inte svaret efter detta, så ställ frågor, alla här är hjälpsamma och sitter inne med massor
av nyttig information om dessa bilar.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600