Tjena!
Min 944 S2 -89a strular ibland och jag vet inte om det beror på larmet (Cargard 850s) eller DME-relät eller databoxen.
Bilen går igång med starmotor och all el och lampor är ok, men bilen tänder inte! Och efter några försök börjar det ticka vid golvet på passagerarsidan. Om jag lämnar bilen en stund, eller laddar batteriet lite så fungerar bilen igen. Problemet är att jag blir stående vid mackar och sånt och måste upprepa allt med att lämna bilen en stund eller ladda och det går ju inte. Man vågar ju inte stanna bilen någonstans!
Innan jag river ut larm, köper nytt batteri och DME-relä eller databox, vad tror ni problemet är?
Innebär en aktiv Imobilizer att hela bilen är död eller bara tändningen?
Kirurgen
Larm- batteri eller DME-relä strul?!
-
- S-Poster
- Posts: 162
- Joined: 2006-03-12 20:00:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm/Åland
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Larm- batteri eller DME-relä strul?!
Det kan vara originallarmets imobiliser som strular. Om det inte går ifrån så kommer startmotorn gå runt utan att bilen tänder.
Förutsätter förståss att bilen har ett originallarm, men kanske har Cargard 850s samma funktion på imobilisern och den strular på det larmet om det inte är orignallarm monterat också.
Förutsätter förståss att bilen har ett originallarm, men kanske har Cargard 850s samma funktion på imobilisern och den strular på det larmet om det inte är orignallarm monterat också.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Larm- batteri eller DME-relä strul?!
Det är lätt att kolla om det är DME-reläet, bara å bygla de 3 stora stiften, så skall
motorn starta.
Databoxarna är inte heller helt ovanligt fel på våra bilar, minst troligt skulle jag
säga att det är larmet som spökar, men man vet aldrig...
/ Erol
motorn starta.
Databoxarna är inte heller helt ovanligt fel på våra bilar, minst troligt skulle jag
säga att det är larmet som spökar, men man vet aldrig...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-27 21:47:45
- Bilmodell: Sportbilslös f.n.
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Täby-trakten
- Contact:
Re: Larm- batteri eller DME-relä strul?!
Jag hade snarlikt problem i denna tråd: forum/viewtopic.php?f=3&t=21957" onclick="window.open(this.href);return false;
Då låg felet i immobilizern. Den hade två kretsar, den ena som bryter tändningen hade pajat, troligen i samband med att motorn stängdes av med huvudströmbrytaren vid vagnboksbesiktningen.
Mvh
Anders Z
Då låg felet i immobilizern. Den hade två kretsar, den ena som bryter tändningen hade pajat, troligen i samband med att motorn stängdes av med huvudströmbrytaren vid vagnboksbesiktningen.
Mvh
Anders Z
Mvh
Anders Zimdahl
Sportbilslös f.n.
Anders Zimdahl
Sportbilslös f.n.
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Re: Larm- batteri eller DME-relä strul?!
har inte det larmet tre säkringar gömda någonstans... ta ur dom och pröva lite isf...
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Who is online
Users browsing this forum: No registered users