Ska alldeles strax fara ut till Peter Lindvall för rembyte. Hade tänkt göra det själv med hinner fanken inte. Stephan, jag får låna din remkollare när det är dags att spänna balansremmen nästa år, men tack iaf.
firefish wrote:Om jag inte minns fel så kallas den för turbo RS version 2. Tydligen så hade ett par av turbo RS bilarna bladet en aning förlängt jämfört med övriga turbo S och RS.
Det är nog ingen exakt replika heller för den delen men vad vet jag ?
Exakt eller inte, snyggt som F-n!!
Hoppas vi ses på nån bana i sommar!
//Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Har länge funderat på en Gemballa/Sandén-läpp men utan att förbättra downforce bak ger det ju helt fel beteende, ingen effekt i långsamma kurvor och överstyrning i snabba....
Ja, det är väldigt skönt att lämna ifrån sig jobb ibland. Det är första gången jag lämnar till Peter Lindvall men han verkar verkligen ha koll på läget och det känns väldigt tryggt. Rekommenderas!
Jag valde att inte byta vattenpumpen eftersom den visade sig vara ok, tydligen så är pumphaveri vanligare på bilar med manuell kamremsspänning pga för hårt spänd rem som överbelastar pumpen, men det är en klar fördel att lämna in bilen till någon som har ett lager med de vanliga delarna om något oönskat skulle dyka upp under arbete som exempelvis ett rembyte. Det är rätt surt om man mitt i säsongen blir stående en vecka pga en fuktande packbox som måste beställas från hovleverantören.
Den här vingen borde generera lite mer nedåtkraft än den "vanliga" turboS-vingen. Kordan är längre och utöver det så sveper bakkanten upp rätt ordentligt jämfört med S-bladet.
Jag valde den här vingen av främst utseendeskäl. Hade downforce varit prio 1 så hade jag nog valt något annat a la Gurra eller last and the furious och sannolikt kommit billigare undan dessutom.
Det enda jag inte förstår mig på vad gäller D9s vinge är justerbarheten. Visst det är jättehäftigt att kunna ställa upp den extremt mycket men den extra downforcen blir på bekostnad av galet högt drag så ur prestandasynpunkt tvivlar jag på att man vinner på det.
En fast&furious-variant funderade jag också på först, det skulle som du säger blivit mkt billigare.
Men jämfört med en "riktig" vinge är D9s variant prisvärd.