Är detta rätt kopplade tändkablar? kolla bilden (i garaget.)
Tänd följden är ju rätt men spelar det ngn roll hur det är anslutet till fördelaren, dvs om man sätter tändkblarna ett hack till höger runt om blir det skillnad?
Porsche 944 turbo -87
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem
De måste sitta på rätt stift, inte bara i rätt ordning.
Jag tror det står på fördelarlocket var de ska sitta, eller kanske står det på det svarta plastskyddet som sitter på fördelaren.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Dragningen på bilden är förmodligen fel med tanke på startsvårigheterna, hittade inget på min fördelar dosa om hur det skall vara draget. Tror nu att det skall vara så här. Jag skulle uppskatta det väldigt n´mycket om någon kan kolla på sin turbo bil.
Övre vänstra till cyl 3
Övre högra till cyl 4
Nedre vänstra till cyl 1
Nedre högra till cyl 2
Går lättare runt nu men vill inte starta ändå.
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem
man brukar alltid ha en märkning till ettans cylinder o en pil på vilket håll rotorn snurrar o tändföljden är ju förmodligen 1342 märkningen brukar bara va en liten "skåra"
Lossa lockat på fördelaren, ställ sedan 1 ans cyl. (främre) i tändläge ( märkningar på remskivor) och där rotorn pekar har du ettans tändkabel, sedan är följden 1-3-4-2 etc. du kan ju rulla bilen frammåt med tex 3 ans växel i så ser du att du har "rätt håll" på tändkablarna.
OBS! Har du haft loss fördelaren så kan den vara ett halvt varv förskjuten mot vad du hade tidigare, eftersom att motorn går två varv på ett rotorvarv.
Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Lossa lockat på fördelaren, ställ sedan 1 ans cyl. (främre) i tändläge ( märkningar på remskivor) och där rotorn pekar har du ettans tändkabel, sedan är följden 1-3-4-2 etc. du kan ju rulla bilen frammåt med tex 3 ans växel i så ser du att du har "rätt håll" på tändkablarna.
OBS! Har du haft loss fördelaren så kan den vara ett halvt varv förskjuten mot vad du hade tidigare, eftersom att motorn går två varv på ett rotorvarv.
Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tackar för tipsen.
Har klarat ut det hela med att kolla att rotorn står åt rätt håll. 1 cyl i tändläge osv. 1:a skissen skall vara den rätta
Så i dag skulle den kanske startat om det inte var för startmotorn som behagade kasta in handduken.
Righty tighty Lefty loosy
or else...
You will get the Ohhh shit problem