De senaste problemen jag haft med bilen har är:
Bagageluckan vill öppna sig ibland. Läcker in vatten. Iofs en väldigt liten mängd jämfört med förut.
OK
- Monterat nya låspinnar och justerat dom många gånger. Låskistorna är omsmorda. Ena färstet vill ändå inte hålla fast på samma vis som det andra. Det här får jag nog skjuta på att fixa tills nästa år... Finns mer prioriterade problem.
- Uppdaterat 20100715: Det gick tydligen att justera så att låskistan stänger mer genom att skruva på vajern som går från bagagenyckelhålet. Det är bättre nu, men det gnirrar efter körning litegranna i vänster bak.. Så det är inte helt klart. Suck!
- Uppdaterat 20100719: Happ. Luckan öppnade sig igen... Har inget annat alternativ än att beställa nya låskistor. Väntar med det ett tag.
- Uppdaterat 20100730: Nu har jag beställt och bytt allting som har med låskistorna/fästen och gummipackningarna att göra. Tog en provruna på ca 1 timme och nu håller den sig stängd! Kostade 3700kr för att få delarna utbytta.. Men det var det värt för jag höll på att bli tokig på det där.
Motorn blir lite för varm. Särskilt har det blivit så i bilköer..
OK
- Fläktrelät är trasigt (ser brännt ut). Jag har 2st kylfläktar varav den på förarsidan går på lågfart oavsett temperatur. Den högra rör sig inte. Nytt relä är beställt via PC.
-Uppdaterat 20100715: Nytt fläktrelä installerat. Borde göra susen.
-Uppdaterat 20100719: Klockrent. Nu körs fläktarna på högvarv när motorn börjar bli för varm.
Men några bra saker som löst sig är:
*AC är konverterad och reparerad. Den kyler riktigt friskt nu!

*Slutrör är tillbakamonterat
*Ljusautomatiken fungerar klockrent! Kör med dimljusen nu istället för grodögonen.
*Lackkonservering