
968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger))
F-n vad spännande med kompressor
Hoppas det blir bra...

- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger))
Herregud va coolt!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Monteringsanvisningarna och de saknade delarna har kommit från USA, så nu blir det mek i helgen.
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Den lever.
Uppstartad men inte körd. Vi har ett bränsleläkage som med lite tur kan fixas i morgon.
Den låter dock väldigt bra.

Uppstartad men inte körd. Vi har ett bränsleläkage som med lite tur kan fixas i morgon.
Den låter dock väldigt bra.

- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Bensinläckan fixad.
Bilen är körd några mil för att se om allt funkar och effekten är det inget att klaga på. Det är precis vad en 968 behöver för att kännas riktigt pigg. Jag är väldigt nöjd så här långt.
Bilen är körd några mil för att se om allt funkar och effekten är det inget att klaga på. Det är precis vad en 968 behöver för att kännas riktigt pigg. Jag är väldigt nöjd så här långt.

Last edited by Jappe on 2010-05-24 08:57:25, edited 2 times in total.
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
GrattisJappe wrote:Bensinläckan fixad.
Bilen är körd några mil för att se om allt funkar och effekten är det inget att klaga på. Det är precis vad en 986 behöver för att känna riktigt pigg. Jag är väldigt nöjd så här långt.

Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
F-n va kul, grattis!!
...jag har inte råd att läsa såna här trådar
//Sebbe
...jag har inte råd att läsa såna här trådar

//Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Toppen 

PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Coolt!
Grattis till att den dessutom är körbar!

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Grattis, kul att höra att det funkar bra.
Nu: mer bilder och film
Nu: mer bilder och film

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Carrera-Poster
- Posts: 335
- Joined: 2009-11-25 07:48:52
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1989
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Grattis 
Håller med ovanstående. Bilder och film tack
Vi vill också höra det fina vinandet från kompressorn 

Håller med ovanstående. Bilder och film tack


- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Tack för alla grattis.
Ni får nöja er med ett par bilder så länge.

Ni får nöja er med ett par bilder så länge.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Kul Jappe, grattis till en grym mod!
Hur går snacket kring hur motor och låda håller för såna här modifieringar? Kolvar mm? Är det så pass att det inga skall vara nån risk?
Man blir ju grymt sugen. Våra bilar är ju underbara, men på banan upplever jag brist på kraft.
mvh Sebbe
Hur går snacket kring hur motor och låda håller för såna här modifieringar? Kolvar mm? Är det så pass att det inga skall vara nån risk?
Man blir ju grymt sugen. Våra bilar är ju underbara, men på banan upplever jag brist på kraft.
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Super Charger)
Jag vet faktiskt inte hur det kommer att hålla, men från USA har det inte kommit några varningar.SebStein wrote:Kul Jappe, grattis till en grym mod!
Hur går snacket kring hur motor och låda håller för såna här modifieringar? Kolvar mm? Är det så pass att det inga skall vara nån risk?
Man blir ju grymt sugen. Våra bilar är ju underbara, men på banan upplever jag brist på kraft.
mvh Sebbe
Den enda begränsningen som Carl har skrivit om i anvisningarna är att kompressorn inte tycker om vartal över 6500 varv (kullagren slits för hårt), sen får man väl vara lite aktsam i start från stillastående.

Who is online
Users browsing this forum: [Bobo]