Håller på att byta kamrem på min 924 men den nya spännrullen ser inte ut som den gamla, dvs den har inte en stor bultskalle på framsidan som man kan spänna rullen med utan har i stället bara två små hål som man väl ska gripa tag i med något specialverktyg. Jag försöker med ett par låsringstänger. Det fungerar inte så bra som jag skulle vilja. När jag skruvar åt låsbulten drar den gärna hela rullen ur spänt läge och jag lyckas inte hålla emot med låsringstängerna eller kommer inte åt med dem ordentligt.
Finns det något bättre verktyg än låsringstänger, som man kan få tag i lite snabbt??? (behöver bli klar helst i morgon)???
Typiskt att de volkswagen skulle byta ut en praktiskt bult mot en opraktisk speciallösning, för det är väl samma för alla gamla golfar m.fl (audi antar jag).
PS Jag kom just på att man kanske inte behöver spänna rullen motsols (som haynes rekommenderade med den gamla typen av spännrulle). Om jag kan spänna den medsols blir det bli mycket enklare, för då kommer låssbulten att hjälpa till att spänna den i stället för att skruva lös den. Som jag har trilskats med det här i dag - kanske helt i onödan. Någon som vet om det går lika bra medsols? Nåja, jag testar i morgon om ingen avråder.