Var börja när man vill uppgradera chassit
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Var börja när man vill uppgradera chassit
Det går inte i så många deciliter. Prova med 5w50 oljan och se om den räcker. Räcker den inte så spä ut med 10w60 till lagom mängd (behöver alltså inte vara fyllt ända upp).
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 375
- Joined: 2005-09-10 09:52:49
- Contact:
Re: Var börja när man vill uppgradera chassit
Tack för svaret. Kommer att bli en höjdare att ta upp fjäderben ännu. Blir allt som allt fem fjäderben jag haft upp och monterat fast igen innan jag fått oljan påfyllt
Annars. Har inte tidiga 944:or exakt samma framdämpning som 924?

Annars. Har inte tidiga 944:or exakt samma framdämpning som 924?
944S, Ex. 924S
Trygve, PCF #1093
Vasa, Finland
Trygve, PCF #1093
Vasa, Finland
-
- Carrera-Poster
- Posts: 375
- Joined: 2005-09-10 09:52:49
- Contact:
Re: Var börja när man vill uppgradera chassit
Bilen ute på gatan igen. Och fastän jag inte kört så mycket ännu så kan jag nog säga att det är stor skillnad på nytt o gammalt. Verkar ganska långt ha blivit som jag önskade. Styvare men inte så att tänderna lossnar. Tvärtom verkar den trots att den kränger betydligt mindre även ta guppen betydligt bättre o med större kontroll. Det sätter sig betydligt mindre på baken vid acceleration o returdämpningen är mycket snabbare vilket gör att man får tillbaka kontrollen på ett helt annat sätt. Den verkar inte alls understyra på samma sätt som tidigare vid acc i kurvor (o då har jag ännu inte hunnit göra en hjulinställning). Nåja det är ju trots allt första dagen med Porschen så jag e kanske lite våryr men härligt är det att få ta ut bilen 

944S, Ex. 924S
Trygve, PCF #1093
Vasa, Finland
Trygve, PCF #1093
Vasa, Finland
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], Google [Bot]