Men nu är problemet att fastän vi använder originalnyckeln när vi öppnar så larmar den inte av utan tjuter direkt och när man försöker starta så är startspärren i så bilen startar inte.

Hur larmar man av!?

Har ju provat flera gånger.Maxx wrote:Man larmar av genom att låsa upp. Så om larmet går, lås (se till att dörrar, huv och baklucka är stängda) och lås upp.
hmmm kan någon som har fungerande larm i sin 968a mäta längden på sin nyckel åt mig. Vem vet vi kanske fått en reservnyckel som inte är gjord för larm.Ducati wrote:På min 928 med originallarm så larmas bilen av när man låser upp den,med rätt nyckel dvs. Nyckeln för bilar med larm är längre än de utan. När jag låser blinkar det lysdioder i låsknappen
Ingen fjärr eller elektronik i nyckeln.
Nej Nej......patand wrote:hmmm kan någon som har fungerande larm i sin 968a mäta längden på sin nyckel åt mig. Vem vet vi kanske fått en reservnyckel som inte är gjord för larm.Ducati wrote:På min 928 med originallarm så larmas bilen av när man låser upp den,med rätt nyckel dvs. Nyckeln för bilar med larm är längre än de utan. När jag låser blinkar det lysdioder i låsknappen
Ingen fjärr eller elektronik i nyckeln.
Har inte sett några lysdioder men det kan ju vara annorlunda på 968an.
Vi har bara en nyckel. Borde ju ha minst 2 så jag ska nog kolla vad det kostar att beställa en från Porsche.
Users browsing this forum: Bing [Bot]