Hej jag har ett ett problem, häromdan när jag var nere i garaget o grejade med 944 an (inne i kupen) råkade jag av misstag att trycka ner lås knappen utan att veta vad jag gjort stänger jag igen dören lite lätt så den går i första jacket nästa gång jag sk öpna e det låst
så min fråga till er är det någon som vet hur jag ska göra vill helst undvika att krossa en ruta.
MVH: Daniel
Jag gillar allt som går tillräckligt fort att göra någonting dumt i.
testade med bakrutan och jag fick ut den utan att göra sönder den
men jag får nog lämna ibn den så att en glasmästtare får sätta in den igen.
tack för alla snabba svar
Jag gillar allt som går tillräckligt fort att göra någonting dumt i.
ecke_87 wrote:testade med bakrutan och jag fick ut den utan att göra sönder den
men jag får nog lämna ibn den så att en glasmästtare får sätta in den igen.
tack för alla snabba svar
De är inte så svåra att sätta tillbaka, jag har gjort det själv ett flertal gånger...
Vart i landet bor du, kan ju finnas någon här på forumet som bor i närheten som
kan hjälpa dig.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Lägg en lagom tjock kabel eller snöre i listens yttre skåra efter att du satt listen runt den lösa rutan. Håll rutan mot bilen och dra loss snöret in i bilen så viker det gummilisten på plats bit för bit.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
944_Driver wrote:Lägg en lagom tjock kabel eller snöre i listens yttre skåra efter att du satt listen runt den lösa rutan. Håll rutan mot bilen och dra loss snöret in i bilen så viker det gummilisten på plats bit för bit.
//Magnus
Det går lite lättare om du smörjer listen med lite såpa.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]