Så nu är bilen på marken igen och första provturen är avklarad, mycket funkade bra, men en del tråkigheter. Efter lite kabeltrassel så blev allt rätt och motorn hoppasde igång. Lite nervöst att köra när allt varit isär. Bilen fick sig en snabb vända med polertrasan och med lite vpower i tanken så rullade vi ut på en tripp på 4-5 mil. Vad kan vi då konstatera efter vinters förändringar. Det som märktes först var ju att det är avsevärt behagligare med ett helt urtrampningslager, känns mer som en vanlig bil:). Nummer två på listan var ju motorfästena, klart mindre vibrationer men fortfarande lite väl tilltaget hårdhetsmässigt. Ljudbilden var ju helt annorlunda, men ljudisolering under huven och en apple racing dämpare blev det väldigt tyst och behagligt. Nästan för tyst. Men det gjorde å andra sidan motorvägstransport till mycket behagligare gren. Kan bli bra när man ska till knutstorp eller ringen

. Överlag kändes bilen mer sofistikerad, mindes inte att den var så otroligt lätt i styrningen, kanske för att det var så länge sedan jag körde den med gatdäck. I övrigt så var det riktigt jäkla kul, man inser hur kul bilen är. Provkörde en cliosport här om dagen vilket var skoj, den borde vara ungefär lika snabb. Men efter att ha kört min 931a igen så inser man hur jäkla mycket roligare min bil är
Nu till tråkigheterna:
Turbon, det låter riktigt illa när laddet går över 0.1-0.2 bar. Som ett gnäll eller slirande rem (se tråden i teknikdelen). Om det är hårdvarukopplat så gråter jag, känns så tungt att efter så mycket jobb behöva montera isär skiten, dessutom på plats vilket är vansinnigt bökigt. Om det nu är ett blad i kompressorn så kanske det går att sätta ihop något med hjälp av de två turbosarna jag har. Men jag bävar verkligen för ett sånt projekt. Ska ta en sista titt och se att det inte är något läckage eller packning som inte hamnat på plats. Men med tanke på ljudet så känns det inte så.
Nånting började låta vid vänstersvängar, låter som ett tickande ljud som följer hjulets hastighet. Problemet är att jag inte kan se någonting som tar emot. Kan ett hjullager låta sådär? De brukar ju vara mer vinande.
Får se om jag orkar sätta igång i garaget igen, tog ju lite musten ur mig det här turboproblemet..
Som ni ser nedan så fixade jag huven från att se ut som skit till att bli riktigt skaplig, monterade också porschemärket efter sisådär ett år. Packningen som följde med var ju skit så jag klippte till mig en egen i gummi och monterade märket med pl400. Hoppas det sitter kvar..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.