Äntligen är bilarna påställda och uppstartade.
Båda startade direkt, det är kvalitét på de gamla Porcharna.
Lite mek skall det bli. Nya bromsbelägg DS 3000 till GT 3 bromsarna och nya bussningar i bakvagnen.
Första bankörningen är planerad till den 20 april på Gelleråsen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Efter 12 timmars mekande av två personer är polyuretanbussningarna i bakvagnen och solida fästen monterade.
Utan en god kamrats hjälp hade jag inte fixat detta. Tack så mycket för hjälpen.
Det är inte ett jobb som man skall göra i onödan för det är riktigt jobbigt.
Jag förstår hur du slet när du bytte i vinter SebStein.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Idag kom plastbakrutan på plats. Det blev en viktminskning med ca 12 kg.
Det var lätt att byta bakruta men det återstår lite fix med montering av sidolister mm.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.
Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.
Hej SebStein
Gjort samma misstag som dej. Får rätta till detta i sommar eller tidigare om jag beslutar att ta bort stavarna, så att det blir enklare att ställa höjden bak. Har inte beslutat hur hårda fjädrar jag skall satsa på.
Bytte AC pump idag men torkfiltret var fel sort, så för vänta lite på kyla i bilen, men så kallt som det är nu kvittrar det.
Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.
Hej SebStein
Gjort samma misstag som dej. Får rätta till detta i sommar eller tidigare om jag beslutar att ta bort stavarna, så att det blir enklare att ställa höjden bak. Har inte beslutat hur hårda fjädrar jag skall satsa på.
Bytte AC pump idag men torkfiltret var fel sort, så för vänta lite på kyla i bilen, men så kallt som det är nu kvittrar det.
Ohfan! Trist. Har du kört den nånting nu efter bytet? Hör du om det klonkar? Jag tycker nästan att min klonkar mer nu efter bytet än före Men jag skall försöka fixa till det så fort som möjligt, otroligt irriterande att köra med.
Lycka till med fixandet!
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
SebStein wrote:
Ohfan! Trist. Har du kört den nånting nu efter bytet? Hör du om det klonkar? Jag tycker nästan att min klonkar mer nu efter bytet än före Men jag skall försöka fixa till det så fort som möjligt, otroligt irriterande att köra med.
Lycka till med fixandet!
Har samma erfarenhet som dej, framförallt på grusväg.
Kan bara hålla med om att det är dj*vligt irriterande.
Får väl bestämma mej om hårdheten på fjädrarna och tokmeka någon helg innan vårmötet i Lidköping.
Torkfiltret på plats och AC systemet påfyllt, så nu blir det kallt om man vill det. Nu är det bara att vänta på värmen ute, så man kan få någon nytta av arbetet och investeringen.
Jappe wrote:Torkfiltret på plats och AC systemet påfyllt, så nu blir det kallt om man vill det. Nu är det bara att vänta på värmen ute, så man kan få någon nytta av arbetet och investeringen.
AC?! Har du limousin-spec? Du hade bra fart på bitarna i tisdags!
Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan
firefish wrote:Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan
Det så klart... Depåerna brukar ju verkligen drälla av fagra damer! (Så här i förtroende kan jag erkänna att jag då och då saknat AC själv. Men det skulle jag aldrig erkänna offentligt)!
firefish wrote:Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan
Efter lång väntan så har det kommit ett par lådor från USA (928motorsports) med ett steg 2 supercharger kit. Det var som vanligt ett par saker som saknades men efter kontakt med Carl som har tagit fram satsen ,så hoppas jag att delarna kommer inom ett par veckor. Vi kommer att börja monter utan instruktionen som de glömde att bipacka men en del saker kan lista ut själv.
Det som är på väg är monteringsinstruktionen, nya spridare och nytt remhjul till kompressorn.
Jag hoppas bilen kan bli färdig till Såtenästräffen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.