968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#181 Post by Jappe »

MattiasA wrote:
Jappe wrote: 4 st 235x45x17 och 2 st 255x40x17
Sex stycken däck ??
Sätter du R-däck på reservhjulet också.... :lol:

/Mattias
Gör inte alla det. :roll:

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#182 Post by Jappe »

Äntligen är bilarna påställda och uppstartade.
Båda startade direkt, det är kvalitét på de gamla Porcharna. :D

Lite mek skall det bli. Nya bromsbelägg DS 3000 till GT 3 bromsarna och nya bussningar i bakvagnen.
Första bankörningen är planerad till den 20 april på Gelleråsen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#183 Post by Jappe »

Efter 12 timmars mekande av två personer är polyuretanbussningarna i bakvagnen och solida fästen monterade.
Utan en god kamrats hjälp hade jag inte fixat detta. Tack så mycket för hjälpen. :#pray:
Det är inte ett jobb som man skall göra i onödan för det är riktigt jobbigt.
Jag förstår hur du slet när du bytte i vinter SebStein. :#cheers:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#184 Post by Jappe »

Idag kom plastbakrutan på plats. Det blev en viktminskning med ca 12 kg.
Det var lätt att byta bakruta men det återstår lite fix med montering av sidolister mm.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#185 Post by SebStein »

Tjena Jappe!

Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.

Kolla här för hur jag menar...

forum/viewtopic.php?f=17&t=20741&start=90

...och lycka till! :D
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#186 Post by Jappe »

SebStein wrote:Tjena Jappe!

Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.

Kolla här för hur jag menar...

forum/viewtopic.php?f=17&t=20741&start=90

...och lycka till! :D
Hej SebStein
Gjort samma misstag som dej. Får rätta till detta i sommar eller tidigare om jag beslutar att ta bort stavarna, så att det blir enklare att ställa höjden bak. Har inte beslutat hur hårda fjädrar jag skall satsa på.

Bytte AC pump idag men torkfiltret var fel sort, så för vänta lite på kyla i bilen, men så kallt som det är nu kvittrar det.

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#187 Post by SebStein »

Jappe wrote:
SebStein wrote:Tjena Jappe!

Vet inte hur det går för dig med bussningarna, men vill bara höja ett varningens finger så att du inte gör samma dumhet som jag. Pga att det är så mycket enklare att återmontera allt med nya bussningen placerad på staven, så är det lätt att man gör så. Detta gör tyvärr att den inte automatiskt hamnar i botten av bussningssätet. Det är det yttre bussningen jag pratar om.

Kolla här för hur jag menar...

forum/viewtopic.php?f=17&t=20741&start=90

...och lycka till! :D
Hej SebStein
Gjort samma misstag som dej. Får rätta till detta i sommar eller tidigare om jag beslutar att ta bort stavarna, så att det blir enklare att ställa höjden bak. Har inte beslutat hur hårda fjädrar jag skall satsa på.

Bytte AC pump idag men torkfiltret var fel sort, så för vänta lite på kyla i bilen, men så kallt som det är nu kvittrar det.
Ohfan! Trist. Har du kört den nånting nu efter bytet? Hör du om det klonkar? Jag tycker nästan att min klonkar mer nu efter bytet än före :cry: Men jag skall försöka fixa till det så fort som möjligt, otroligt irriterande att köra med.

Lycka till med fixandet!
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#188 Post by Jappe »

SebStein wrote: Ohfan! Trist. Har du kört den nånting nu efter bytet? Hör du om det klonkar? Jag tycker nästan att min klonkar mer nu efter bytet än före :cry: Men jag skall försöka fixa till det så fort som möjligt, otroligt irriterande att köra med.
Lycka till med fixandet!
Har samma erfarenhet som dej, framförallt på grusväg.
Kan bara hålla med om att det är dj*vligt irriterande. :twisted:
Får väl bestämma mej om hårdheten på fjädrarna och tokmeka någon helg innan vårmötet i Lidköping.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#189 Post by Jappe »

Torkfiltret på plats och AC systemet påfyllt, så nu blir det kallt om man vill det. Nu är det bara att vänta på värmen ute, så man kan få någon nytta av arbetet och investeringen.

CS
S-Poster
Posts: 147
Joined: 2009-08-26 07:24:35
Bilmodell: 996 C2
Årsmodell: Vet ej
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#190 Post by CS »

Jappe wrote:Torkfiltret på plats och AC systemet påfyllt, så nu blir det kallt om man vill det. Nu är det bara att vänta på värmen ute, så man kan få någon nytta av arbetet och investeringen.
AC?! Har du limousin-spec? :wink: Du hade bra fart på bitarna i tisdags!
964 C4 -92 Såld
968 CS -93 Såld
996 C2 -98 Helt såld på!

User avatar
firefish
Turbo-Poster
Posts: 818
Joined: 2009-01-14 16:21:09
Bilmodell: 968CS
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#191 Post by firefish »

Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan :mrgreen:
:#cheers:
Magnus W
www.bike.se

CS
S-Poster
Posts: 147
Joined: 2009-08-26 07:24:35
Bilmodell: 996 C2
Årsmodell: Vet ej
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#192 Post by CS »

firefish wrote:Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan :mrgreen:
:#cheers:
Det så klart... Depåerna brukar ju verkligen drälla av fagra damer! :wink: (Så här i förtroende kan jag erkänna att jag då och då saknat AC själv. Men det skulle jag aldrig erkänna offentligt)!
964 C4 -92 Såld
968 CS -93 Såld
996 C2 -98 Helt såld på!

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#193 Post by Jappe »

firefish wrote:Limousin?!? Både Jappe och jag har insett att lökringar under armarna och tåbira i rejsdojjorna varken tilltalar oss själva eller för den delen det täcka könet. När vi passerar mållinjen, troligtvis då först eftersom motståndet ligger i depån med värmeslag, så vill vi se så där härligt fräscha ut som bara riktiga gentlemän kan :mrgreen:
:#cheers:
Kan bara hålla med. :#cheers:

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (SC)

#194 Post by Jappe »

Efter lång väntan så har det kommit ett par lådor från USA (928motorsports) med ett steg 2 supercharger kit. Det var som vanligt ett par saker som saknades men efter kontakt med Carl som har tagit fram satsen ,så hoppas jag att delarna kommer inom ett par veckor. Vi kommer att börja monter utan instruktionen som de glömde att bipacka men en del saker kan lista ut själv.
Det som är på väg är monteringsinstruktionen, nya spridare och nytt remhjul till kompressorn.
Jag hoppas bilen kan bli färdig till Såtenästräffen. :#944burn:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

watp
Turbo-Poster
Posts: 669
Joined: 2008-10-25 07:03:10
Bilmodell: 993 C2
Location: Hyssna / Katrineholm
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett

#195 Post by watp »

Vad räknar du att det ger i effekt?

Ser tufft ut.... :#pray:

/ Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]