Jag har en alpinvit Porsche 944R Targa ,med en röd stripe runt, av årsmodellen 1986.

Skicket på bilen är bra och jag har äntligen fått lacken fin igen! Inredningen i bilen är oxblodsröd med kritvita sträck och ser mycket fräsch ut.
Det är ont om extrautrustning i bilen det finns till exempel verken servostyrning eller ac men det är inget jag saknar än
för hur mindre som kan krångla desto bättre, och man skall ju behöva kämpa för att svänga

Info Porsche 944R:
Vad jag har lyckats få fram på skillnader mellan 944 N/A och 944R är inte mycket hitills men tänkte redogöra för det lilla jag vet.
Porsche tillverkde 9 stycken jubileumsmodeller som man kallade för 944R och alla skall ha sållts till Sverige. Vad man firade 1986 (jubileum) har jag däremot ingen aning om.
Jag har för övrigt bil nummer 6 i serien vilket är tryckt på en liten platta som sitter ovanför handskfacket. (Se bild i garaget)
Alla 944R tillverkades 1986 och var vita med en dubbel stripad röd rand runt samt en lite annorlunda dekal på bakluckan. Även någonting som jag inte lyckats identifiera
i inredningen skall tydligen vara annorlunda från N/A modellen. Den största skillnaden skall vara hjulupphägningen men jag vet tyvärr inte vad skillnaden är.
I övrigt skilljer den sig inte mycket från N/A då den har samma motor.
OBS! All information har jag fått reda på via forum m.m och är egentligen inte det mista trovärdig så om någon hittar något fel eller vet mer om skillnaderna så skicka ett PM till mig

Så här ser den ut iaf.

Utrustnings koder:
C09 - Hittar inte vad den betyder! (Någon som vet?)
F43 - Hittar inte vad den betyder! (Någon som vet?)
030 - Sport Group
164 - Tyres 215/60 VR15
383 - Sport seat - Left
387 - Sport seat - Right
650 - Sunroof
990 - Seats all cloth
Övrig info:
Dokumentation: Relativt mycket (besiktningsprotokoll, servicar, reservdelar, de flesta tidigare ägare osv...)
Mil: Ca: 17000
Nr: 6 av 9 tillverkade 944"R".
Körs: På sommaren och förvaras i varmgarage.
Användningsområde: Glasskiosk tur o retur bil samt andra "nöjes" tillfällen m.m, rolig bil att köra omkring i (den är trevlig även i lagliga hastigheter

Gjort:
Installerat siren till larmet.
Stort poler/rengörings arbete på hela bilen
Installerat CD växlare.
Kopplat om så att handbromslampan i panelen fungerar.
Nya handbromsbackar + fjädrar till dem
Nya torkarblad.
Ny Kamremmen + alla rullar osv.
Ny Balansremmen
Bytt båda baklycktorna (Begagnade fast fina)
Nytt luftfilter
Bytt stötdämpare bak (Turbo dämpare nu begagnade fast fina)
Ny ratt monterad (Begagnade fast fin)
Ny Oljetrycksgivare monterad
Olja + Filter bytt
Bytt motorfäste
Fjärrstyrt centrallås installerat
Ny Stereo installerad
Att göra:
Laga klockan......

Byta tändkablar samt stift
Fler bilder finns i mitt garage:
http://www.944sverige.com/forum/album_p" onclick="window.open(this.href);return false; ... ser_id=624