Ska ju montera nya dämpare (ej coilover)
snart och tänker sänka bilen samtidigt..

Hur gör man och finns det nån bra sida för detta på nätet ?
Tackar på förhand...

/Janne
Dvs bara genom att vrida torsionsstavarna.you'll only be able to raise or lower the ride height by about 1/2 inch
Man kan justera en del genom att ändra inställningarna på "svärdet". Fråga mig dock inte hur det går till att göra det... men har för mig jag läste ett inlägg för inte så länge sedan från vår vän Pär Hylander om hur detta med säkning av bakvagnen går till. Sök lite på forumet så hittar du nog mer info om detta Boden.Broberg wrote:Om jag inte minns fel så kan man sjustera höjden bak med hjälp av torsionsstavarna, dvs dra ut dem och sen vrida några grader och sen sätta in dem igen så ska du ha sjusterat höjden (lite iaf) ..
Sen har jag för mig det fanns någon mer möjlighet att sjustera där bak, vilket jag inte riktigt minns.
Edit : Hittade lite på torssionsstavarna
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-06.htm
Dvs bara genom att vrida torsionsstavarna.you'll only be able to raise or lower the ride height by about 1/2 inch
Precisionsjustering med små instrumentverktyg, ellerDan Hovang wrote: Här är en bild när Pontus justerar ...![]()
Jo, finjusteringen (som bara justerar ca 20 mm totalt) kommer man åt med bakvagnen i bilen.Bodens Svarta 944 S2 wrote:
Dock så måste jag få fråga.. Måste man plocka ner hela torsionsenheten
för att fixa detta eller räcker det om man har en jäkligt stor
mutterdragare.. ?
Man kommer kanske inte åt me mutterdragare?
Men det borde ju funka med en billyft. Lyfter man så kan man ju få samma brytlängd som om man har enheten på golvet och bryter.
Eller är jag helt ute o cyklar på det hala gräset..
/Janne
Perfekt.. Det blir nog att åka upp till brodern som har lite större
Edit, jo, med förlägnare komma man åt med mutterdragare. Men det förslår inte med "vanliga" sådana. Det krävs verkligen rejäla grejor (sån med 3/4" fäste som ger runt 1000 Nm eller så, dessutom ska man kunna leverera tillräckligt med tryckluft till den....) Jag har inte provat själv, men värme från gasolbrännare eller så kanske kan hjälpa till, får bara försiktig så man inte eldar upp bromsledningen t.ex
Det är 36 eller 38 på 931 o 951 iaf, glöm inte att bulten du justerar med är excentrisk, så att du inte kör den med mutterdragare.Indischrot wrote:Jag gjorde precis justeringen på min. Receptet är mycket 5-56, en 24mm nyckel och en stor slägga.
Satte nyckeln på plats och drog till med släggan några gånger så kom dom så fint, räcker att
bara få till den där första knycken så går det fint. Ibland behövs det mothåll med en till 24mm från baksidan.
Kolla här för en detaljerad beskrivning:
http://www.tech-session.com/kb/index.ph ... &id=62&c=4
Users browsing this forum: No registered users