transaxel..
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
transaxel..
hej,jag har en 924 -77 som är under ombyggnad. motorn som jag monterar skall ge c:a 160 hk och 450-480Nm. undrar nu om nägon knäckt en transaxel eller om jag kan förvänta mig att den håller.....
mvh blom
mvh blom
Det är aldrig för sent att ge upp!
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
- rob3rt
- Turbo-Poster
- Posts: 410
- Joined: 2009-05-11 14:26:00
- Location: Eskilstuna
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 414
- Joined: 2008-10-25 13:30:14
- Bilmodell: 944 -85B
- Location: Örebro
- Contact:
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Spännande!blom wrote:stämmer bra: 1,9tdi med 1,6 bar och en massiv intercooler..

Kanske inte så snål med det trim som du utsätter motorn för men vore ändock intressant att veta hur förbrukningen blir.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Beror nog på körstil med. Gissar att du byter kopling med?
Som ren räkneövning är momentet på drivaxlarna betydligt högre än på transaxeln. Så den borde hålla.
Trots allt är 480Nm "bara" samma kraft som kroppsvikten och en lite längre nyckel.
Som ren räkneövning är momentet på drivaxlarna betydligt högre än på transaxeln. Så den borde hålla.
Trots allt är 480Nm "bara" samma kraft som kroppsvikten och en lite längre nyckel.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2009-07-27 15:53:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerbotten
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users