Som sagt, det är dyrt att få ut mer hästar i en sugmotor, chip/nytt sprut,
kammar avgassystem, portning/plana topp är väl det som ger mest för
pengarna.
Men helt klart så är det chip som vinner hk/kr.
Det är relativt lätt att lätta en 944 ca 70-80 kg och det talas om att lätta
ca 7 kg skulle motsvara att trimma en hk. Så om du kan lätta bilen 70 kg,
kommer det att kännas som om du trimmat ca 10 hk.
Sen finns det fler anledningar till att lätta, bromsarna kommer att hänga
med bättre, samt att det kommer inte kränga lika mycket i kurvorna
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600