watp wrote:Men i vilket fall....
Är det svårt att byta kjedjan mellan kammen?
Eller är det bäst att lämna in?
Sök lite här på forumet, finns en hel del tips och råd. Kolla även på
clarksgarage för bilder och "how to do"
Börja att läs denna tråd:
forum/viewtopic.php?t=14654&highlight=kamrem
Om det är svårt att byta, beror ju lite på vilken mekkunskap man har,
men du måste ha koll på kamrem och balansaxelrem. Sen måste ena
kammen lyftas. Själva kedjan och spännaren kan vem som helst byta
det är ingen konstigheter. Men för att ta sig fram (och tillbaka) till
kedjan är det svåra jobbet.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600