Indischrot 944 -85B GEMBALLA
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Indischrot 944 -85B GEMBALLA
Nu är det dags att sälja pärlan efter många år i trogen tjänst!
Hon är lite annorlunda såtillvida att hon har ett gemballakit runt om.
Hon har även en interiör som utmärker sig genom hellädersäten både fram och i baksätet, samt en röd instrumentpanel. Bilen är alltså lite annorlunda än övriga 944or.
Miltal: ~15600
Indischrot
16" Ronalfälg med sommardäck
16" Telefonfälg med vinterdäck
A/C (dock ej fungerande)
Röda Koni (iaf bak:))
Nyseverad. Besiktigad UA alla de år jag haft bilen.
Ring/Maila för mer info
Pris: 45000:-
0736510941
addekarlsson@telia.com
Hon är lite annorlunda såtillvida att hon har ett gemballakit runt om.
Hon har även en interiör som utmärker sig genom hellädersäten både fram och i baksätet, samt en röd instrumentpanel. Bilen är alltså lite annorlunda än övriga 944or.
Miltal: ~15600
Indischrot
16" Ronalfälg med sommardäck
16" Telefonfälg med vinterdäck
A/C (dock ej fungerande)
Röda Koni (iaf bak:))
Nyseverad. Besiktigad UA alla de år jag haft bilen.
Ring/Maila för mer info
Pris: 45000:-
0736510941
addekarlsson@telia.com
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche - There is no substitute
...quench my thirst with gasoline
-
- Turbo-Poster
- Adde_k
- Turbo-Poster
944:or är SÄLLAN fel 
Kända fel och brister som jag kan komma på är;
¤A/C fungerar inte, vet inte varför, den har inte fungerat sålänge jag ägt bilen men jag har inte stört mig så farligt på det iom. den svenska sommaren
¤Motorn har läckt olja ner på ett motorfäste. Oklart om det behöver bytas. Förr brukade där va en liiite oljedroppe på golvet i garget, nu har jag inte sett någon på länge (ja där e fortfarande olja i motorn;))
¤Liten skada på lacken på höger framskärm med lite ytrost. I övrigt är hon rostfri!
¤Frontspoilern och sidokjolarna hade inte mått dåligt av ny lack, men de är helt klart funkis.
¤Slitage på sätena efter normal användning.
¤Bakrutevärmen fungerar inte. (Skulle tro att det inte är något advanced men jag har inte brytt mig om att felsöka)
¤Vid ~2000varv kommer det något resonsljud(?) från växellådan, ska tydligen inte vara helt ovanligt. Det har varit där så länge jag ägt bilen och jag kan inte påstå att jag tänker på det ens.
¤Bakluckeöppningen går inte att manövrera från förarplats pga avbrutit stag vid bakluckan. Inget den händiga inte fixar på en timma skulle jag tro.
I övrigt ingår reservhjul, kompressor till reservhjul, nån flaska med porsche window cleaner (hur tuff som helst!), fodral till taklucka mm.
Sitter vita blinkers på bilen idag. Orangea medföljer.

Kända fel och brister som jag kan komma på är;
¤A/C fungerar inte, vet inte varför, den har inte fungerat sålänge jag ägt bilen men jag har inte stört mig så farligt på det iom. den svenska sommaren
¤Motorn har läckt olja ner på ett motorfäste. Oklart om det behöver bytas. Förr brukade där va en liiite oljedroppe på golvet i garget, nu har jag inte sett någon på länge (ja där e fortfarande olja i motorn;))
¤Liten skada på lacken på höger framskärm med lite ytrost. I övrigt är hon rostfri!
¤Frontspoilern och sidokjolarna hade inte mått dåligt av ny lack, men de är helt klart funkis.
¤Slitage på sätena efter normal användning.
¤Bakrutevärmen fungerar inte. (Skulle tro att det inte är något advanced men jag har inte brytt mig om att felsöka)
¤Vid ~2000varv kommer det något resonsljud(?) från växellådan, ska tydligen inte vara helt ovanligt. Det har varit där så länge jag ägt bilen och jag kan inte påstå att jag tänker på det ens.
¤Bakluckeöppningen går inte att manövrera från förarplats pga avbrutit stag vid bakluckan. Inget den händiga inte fixar på en timma skulle jag tro.
I övrigt ingår reservhjul, kompressor till reservhjul, nån flaska med porsche window cleaner (hur tuff som helst!), fodral till taklucka mm.
Sitter vita blinkers på bilen idag. Orangea medföljer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Adde_k
- Turbo-Poster
-
- Turbo-Poster
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Denna nos är klart mycket snyggare än de vanliga pre -85B
Mvh Erol
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- rob3rt
- Turbo-Poster
-
- Addict
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Adde_k
- Turbo-Poster
Jag skäms lite över att lägga upp smutsiga bilder.. men tjejens tåg blev försenat så jag smet ut å tog några. Ta det för vad det är. Worst case 
Stolarna fram är elmanövrerade och fungerar båda två.
Baksätet känns mer... showoff och passar bäst till matkassar!

Stolarna fram är elmanövrerade och fungerar båda två.
Baksätet känns mer... showoff och passar bäst till matkassar!
Porsche - There is no substitute
-
- Turbo-Poster