968 CS -93 M030 M220 "The Smurfster" Nu till salu!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Så, då var hon tvättad o klar för vinteridet. Jodå, folk tittar jättekonstigt på en när man står utomhus en lördagkväll i december och tvättar bilen 
Nu skall jag bara bli klar med GTV6:an så att jag kan ta tag i mina vinterprojekt med Porschen. Funderar på luftburksmod, skärma av så att motorn bara får kalluft, byta bussningarna bak vid svärdet (om dom är dåliga)mm mm

Nu skall jag bara bli klar med GTV6:an så att jag kan ta tag i mina vinterprojekt med Porschen. Funderar på luftburksmod, skärma av så att motorn bara får kalluft, byta bussningarna bak vid svärdet (om dom är dåliga)mm mm
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
vet inte har inte hunnit köra mer än en träning på falkenberg. 3*20 min ett blött pass och två torra och det syntes knappt att dom är använda. mina förra toyo slet jag ner på 2 träningar typ.SebStein wrote:Hur är hållbarheten på dem?jonaslarsson wrote:ja då har du medium hard jag kör på samma dom funkar kanon även i regn.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Nu är hon nytvättad, avställd och inkörd i varmgarage.
Blev klar med allt som skall göras med GTV6:an igårkväll/natt, så nu är det Smurfstern som gäller 100%!
Börjar med att kolla bussningarna i bakvagnen så att jag kan bli av men det förba**ande klonkljudet. Sen blir det att ställa camber och modda luftburken.
Vi får se vart det tar vägen, vet hur det brukar bli när man väl satt igång
/Sebbe

Börjar med att kolla bussningarna i bakvagnen så att jag kan bli av men det förba**ande klonkljudet. Sen blir det att ställa camber och modda luftburken.
Vi får se vart det tar vägen, vet hur det brukar bli när man väl satt igång

/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
SebStein wrote:För 2400:- För alla fyra alltså, inte per styck

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Nuså, är hom äntligen på plats i sitt varma goa vinter-ide
Det är inte så stort, men jag har genomfört motorbyten och helkarossrenoverat en bil här inne, så jag vet att det funkar om man bara försöker

Det är inte så stort, men jag har genomfört motorbyten och helkarossrenoverat en bil här inne, så jag vet att det funkar om man bara försöker

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Upptäckte en liten modifikation på min luftburk. Funderat som f-n på varför och vad det skall vara bra för. En bit av hörnet är kapat och igensatt med alu-plåt.
Visar sig att Turbo S-huvens scoop har plats och man behöver ta ur i luftburken. Inget mer spännande än så tyvärr
Visar sig att Turbo S-huvens scoop har plats och man behöver ta ur i luftburken. Inget mer spännande än så tyvärr

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Har funderat på om man inte kan använda huv-scoopen för kalluft till luftburken, men tyvärr sitter de lite för långt bak. Som föregående bild visar så kommer det högra scoopet ner rakt ovanpå luftburken. Det riktar luften rakt bakåt. Det vänstra scoopet kommer ner vid LMM och blåser 90 åt sidan, rakt på LMM:en.
Troligen kyler de turbon i orginal, och motorrummet är nog varmare på turbon.
Jag tänker såhär: Mitt motorrum är nog svalare än de med orginalhuven, eftersom det ständigt blåser in friskluft. Så jag kan nog göra luftburksmodden och ändå ha rätt lår temp på luften som sugs in.
Troligen kyler de turbon i orginal, och motorrummet är nog varmare på turbon.
Jag tänker såhär: Mitt motorrum är nog svalare än de med orginalhuven, eftersom det ständigt blåser in friskluft. Så jag kan nog göra luftburksmodden och ändå ha rätt lår temp på luften som sugs in.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Nu har jag kommit igång med bilen i garaget. Har påbörjat byta av bussningarna vid fjäderplattan för att förhoppningsvis bli av med klonket.
Hur det går för mig går att följa här:
http://www.944sverige.com/forum/viewto ... start=60
Bilden: Misstänker att det är att tuben som ligger så nära hålet på undersidan som leder till klonket. Borde vara mitt i hålet väl.
Kom gärna med kommentarer och hjälpsamma tillrop.
mvh Sebbe
Hur det går för mig går att följa här:
http://www.944sverige.com/forum/viewto ... start=60
Bilden: Misstänker att det är att tuben som ligger så nära hålet på undersidan som leder till klonket. Borde vara mitt i hålet väl.
Kom gärna med kommentarer och hjälpsamma tillrop.

mvh Sebbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Dålig centrering där borde väl kunna bero på en dålig eller trasig bussning?!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- SebStein
- Turbo-Poster
- Posts: 437
- Joined: 2009-09-29 10:03:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Visby
- Contact:
Jo, visst borde väl röret vara mitt i hålet om allt är som det skall? Det där bodre väl vara orsaken till mitt klonk, eller vad tror ni?patand wrote:Dålig centrering där borde väl kunna bero på en dålig eller trasig bussning?!
Jag beställde polyuretanbussningar i går, så jag satsar på det.
/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]