968 CS -93 M030 M220 "The Smurfster" Nu till salu!

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#31 Post by SebStein »

Det är MH på dessa. Kunde inte välja. Dom till det här priset var MH. Jag antar att det står för Medium Hard? Eller hur funkar det?
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#32 Post by jonaslarsson »

ja då har du medium hard jag kör på samma dom funkar kanon även i regn.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#33 Post by SebStein »

Så, då var hon tvättad o klar för vinteridet. Jodå, folk tittar jättekonstigt på en när man står utomhus en lördagkväll i december och tvättar bilen :)

Nu skall jag bara bli klar med GTV6:an så att jag kan ta tag i mina vinterprojekt med Porschen. Funderar på luftburksmod, skärma av så att motorn bara får kalluft, byta bussningarna bak vid svärdet (om dom är dåliga)mm mm
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#34 Post by SebStein »

jonaslarsson wrote:ja då har du medium hard jag kör på samma dom funkar kanon även i regn.
Hur är hållbarheten på dem?
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#35 Post by jonaslarsson »

SebStein wrote:
jonaslarsson wrote:ja då har du medium hard jag kör på samma dom funkar kanon även i regn.
Hur är hållbarheten på dem?
vet inte har inte hunnit köra mer än en träning på falkenberg. 3*20 min ett blött pass och två torra och det syntes knappt att dom är använda. mina förra toyo slet jag ner på 2 träningar typ.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#36 Post by SebStein »

Nu är hon nytvättad, avställd och inkörd i varmgarage. :) Blev klar med allt som skall göras med GTV6:an igårkväll/natt, så nu är det Smurfstern som gäller 100%!

Börjar med att kolla bussningarna i bakvagnen så att jag kan bli av men det förba**ande klonkljudet. Sen blir det att ställa camber och modda luftburken.

Vi får se vart det tar vägen, vet hur det brukar bli när man väl satt igång :)

/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#37 Post by patand »

SebStein wrote:För 2400:- För alla fyra alltså, inte per styck :)
:shock: Bra kontakter eller superrea någonstans?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#38 Post by SebStein »

Bra kontakter :)
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#39 Post by SebStein »

Nuså, är hom äntligen på plats i sitt varma goa vinter-ide :)
Det är inte så stort, men jag har genomfört motorbyten och helkarossrenoverat en bil här inne, så jag vet att det funkar om man bara försöker :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#40 Post by SebStein »

Upptäckte en liten modifikation på min luftburk. Funderat som f-n på varför och vad det skall vara bra för. En bit av hörnet är kapat och igensatt med alu-plåt.

Visar sig att Turbo S-huvens scoop har plats och man behöver ta ur i luftburken. Inget mer spännande än så tyvärr :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#41 Post by SebStein »

Har funderat på om man inte kan använda huv-scoopen för kalluft till luftburken, men tyvärr sitter de lite för långt bak. Som föregående bild visar så kommer det högra scoopet ner rakt ovanpå luftburken. Det riktar luften rakt bakåt. Det vänstra scoopet kommer ner vid LMM och blåser 90 åt sidan, rakt på LMM:en.
Troligen kyler de turbon i orginal, och motorrummet är nog varmare på turbon.

Jag tänker såhär: Mitt motorrum är nog svalare än de med orginalhuven, eftersom det ständigt blåser in friskluft. Så jag kan nog göra luftburksmodden och ändå ha rätt lår temp på luften som sugs in.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#42 Post by SebStein »

Nu har jag kommit igång med bilen i garaget. Har påbörjat byta av bussningarna vid fjäderplattan för att förhoppningsvis bli av med klonket.

Hur det går för mig går att följa här:

http://www.944sverige.com/forum/viewto ... start=60

Bilden: Misstänker att det är att tuben som ligger så nära hålet på undersidan som leder till klonket. Borde vara mitt i hålet väl.

Kom gärna med kommentarer och hjälpsamma tillrop. :)

mvh Sebbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#43 Post by SebStein »

Här syns frånvaro av centrering i hålet mer...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#44 Post by patand »

Dålig centrering där borde väl kunna bero på en dålig eller trasig bussning?!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

#45 Post by SebStein »

patand wrote:Dålig centrering där borde väl kunna bero på en dålig eller trasig bussning?!
Jo, visst borde väl röret vara mitt i hålet om allt är som det skall? Det där bodre väl vara orsaken till mitt klonk, eller vad tror ni?

Jag beställde polyuretanbussningar i går, så jag satsar på det.

/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]