
Jag tror att orsaken till att jag började försöka tänka igår var att jag hittade ett inlägg på ett annat forum där det nämndes flöde och spänningar från MAF (Lindsey Racings MAF) och AFM.
MAF Flow (SCFM) -- MAF Output Voltage
11 SCFM -- 0.4V
200 SCFM -- 2.5V
400 SCFM -- 3.5V
600 SCFM -- 4.5V
700 SCFM -- 5.0V
VAF Flow (SCFM) -- VAF Output Voltage
11 SCFM -- 0.8V
200 SCFM -- 3.7V
400 SCFM -- 4.4V
600 SCFM -- 5.0V
Ska man tro det där så verkar det ju som att det finns ett större mätspektrum på MAFen och AFMen jämfört med HFM5. Men nu är jag lite bakis och jag kanske inte borde tänka då heller

Anledningen till alla dessa konstiga utlägg är att jag funderar på att byta turbo och isf gå över till ett piggy back eller stand alone sprut och hur MAF/MAP-sensorn borde dimensioneras. Men med tanke på hur snett jag tänker hela tiden så kanske man borde hålla sig till original istället. Eller åtminstone köpa färdiga kit så att nån annan får sköta tankeverksamheten, dimensioneringen och implementeringen av nya lösningar
